کد خبر: ۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
پرسپولیس 4- استقلال 2
پرسپولیس موفق شد با برتری 4 بر 2 برابر استقلال، ضمن پیروزی در داربی سنتی پایتخت، به صدر جدول لیگ برتر صعود کند.
داربی طوفانی پرسپولیس را صدرنشین کردشهرآورد سنتی پایتخت در چارچوب هفته بیست ششم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 17 در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی آغاز شد و با برتری 4 بر 2 پرسپولیس به پایان رسید. گل‌های پرسپولیس را مهدی طارمی در دقایق 5 و 34، رامین رضاییان در دقیقه 54 و محسن مسلمان در دقیقه 86 به ثمر رساندند و گل‌های استقلال را جابر انصاری در دقیقه 55 و امید ابراهیمی دقیقه 88 از روی نقطه پنالتی وارد دروازه پرسپولیس کرد.

در همان دقیقه نخست بازی مهدی طارمی در گوشه زمین استقلال صاحب توپ شد اما حنیف عمران‌زاده با حضور به موقع فرصت را از مهاجم سرخ‌ها گرفت.

یک دقیقه بعد حرکت تیمی خوب پرسپولیسی‌ها، رامین رضاییان را در نزدیکی‌های محوطه جریمه استقلال صاحب توپ کرد اما این بازیکن هم قدر فرصت را ندانست.

پرسپولیس یک – استقلال صفر؛ در پنج دقیقه نخست بازی این پرسپولیسی‌ها بودند که بازی را هجومی پیش بردند و در دقیقه 5 بازی، مزد بازی خوبشان را با یک گل گرفتند. توپ در یک رفت و برگشت پشت محوطه جریمه به نورالهی رسید، شوت سهمگین این بازیکن را رحمتی تنها دور کرد اما توپ برگشتی داخل محوطه جریمه به طارمی رسید و این بازیکن دروازه استقلال را باز کرد.

دقیقه 11 مهدی طارمی در محوطه جریمه استقلال به توپ رسید و ضربه‌اش را هم زد که رحمتی آن را دور کرد اما در همین لحظه داور به نشانه آفساید در سوتش دمید و بازی را متوقف کرد.

دقیقه 14 باز هم طارمی با فرار از مدافعان استقلال به توپ رسید اما حاصل حرکت سریع او یک پرتاب اوت برای پرسپولیس بود. این اوت در برگشت با ضدحمله استقلال همراه شد اما در نهایت این سوشا مکانی بود که به راحتی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 15، محسن بنگر توپ ارسالی از طرف استقلالی‌ها را با دست دور کرد و داور با اعلام خطای هند، برای استقلال یک ضربه ایستگاهی گرفت اما این فرصت برای آبی‌ها سودی نداشت.

دقیقه 17، آرش برهانی در موقعیتی مشکوک به آفساید صاحب توپ شد و در حالی که با مکانی تک‌به‌تک شده بود نتوانست توپ را به گل تبدیل کند. استقلال در این صحنه به یک ضربه کرنر دست یافت و تا دو دقیقه موج حمله‌هایش را روی دروازه پرسپولیس حفظ کرد اما در نهایت چیزی عاید استقلال نشد.

دقیقه 19، برهانی نزدیک محوطه جریمه پرسپولیس توسط محسن بنگر سرنگون شد و استقلال را صاحب یک ضربه ایستگاهی کرد اما پرسپولیسی‌ها توپ را دور کردند.

در حالی که پرسپولیسی‌ها بعد از گلی که زدند عقب کشیده بودند، استقلال در دقیقه 21 صاحب موقعیت بسیار خوبی شد اما خسرو حیدری توپ را از کنار دروازه به بیرون فرستاد.

دقیقه 25 احمدزاده از پرسپولیس از سمت چپ دروازه استقلال نفوذ کرد اما پاس عرضی خطرناک او را رحمتی با پا دفع کرد.

دقیقه 27 باز هم احمدزاده حرکت مشابهی انجام داد اما این بار پاس عرضی او با برخورد به بازیکن هم تیمی به بیرون رفت.

دقیقه 28، رامین رضاییان توپ را به خوبی به روی دروازه استقلال سانتر کرد اما کمی پیش از آن که طارمی توپ را با سر لمس کند، رحمتی آن را مهار کرد.

دقیقه 30 و باز هم احمدزاده؛ این بار بازیکن جوان پرسپولیس از داخل محوطه جریمه استقلال توپ را با ضربه‌ای فنی به سمت دروازه فرستاد اما با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 31 استقلالی‌ها با حمله‌ای سریع به دروازه حریف نزدیک شدند و به کرنر دست یافتند. توپ ارسالی از کرنر در داخل محوطه جریمه پرسپولیس دست به دست شد تا این که مدافعان سرخ‌پوش آن را دور کردند. در این صحنه استقلالی‌ها به خطای هند و پنالتی اعتقاد داشتند.

دقیقه 32، چیزی نمانده بود که استقلال گل مساوی را بزند اما مدافعان پرسپولیس در دو مرحله توپ را از روی خط دروازه دور کردند.

پرسپولیس 2 – استقلال صفر؛ باز هم مهدی طارمی و باز هم گل! مهدی طارمی در این گل سهم بسیار پررنگی داشت. در دقیقه 34، او ابتدا در میانه میدان پاس خیلی خوبی به احمدزاده داد و خود به سمت دروازه حرکت کرد. احمدزاده این توپ را ارسال کرد و طارمی با ضربه سر بسیار زیبایی گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

دقیقه 37، پرسپولیس صاحب یک ضربه پنالتی شد؛ حنیف عمران‌زاده روی محسن بنگر خطا کرد تا مهدی طارمی فرصت پیدا کند که در داربی هت‌تریک کند اما رحمتی این فرصت طلایی را از او گرفت و توپ را مهار کرد.

در ادامه نیمه نخست بازی حالت متعادلی به خود گرفت تا این نیمه با دو گل به سود پرسپولیس به پایان برسد.

نیمه دوم:

استقلال بازی را در نیمه دوم کارش را بهتر آغاز کرد و در همان سه دقیقه نخست این نیمه دو بار به دروازه پرسپولیس حمله کرد اما از این حمله‌ها حاصلی به دست نیاورد.

دقیقه 49، جابر انصاری مهاجم استقلال از پشت محوطه جریمه شوت محکمی زد که مکانی آن را مهار کرد.

دقیقه 51، خرسندنیا از فاصله 30 متری دروازه پرسپولیس را نشانه گرفت اما مکانی به خوبی توپ را از گوشه دروازه به کرنر فرستاد.

پرسپولیس 3 – استقلال صفر؛ دقیقه 54 رامین رضاییان دروازه استقلال را برای سومین بار باز کرد. این بار هم مهدی رحمتی توپ ارسالی به روی دروازه‌اش را فقط دور کرد تا این که رضاییان توپ برگشتی را با ضربه سر به گل سوم تیمش تبدیل کرد.

پرسپولیس 3 – استقلال یک؛ دقیقه 55 شوت خسرو حیدری با اشتباه سوشا مکانی همراه شد تا توپ در یک قدمی دروازه پیش پای جابر انصاری بیفتد و این بازیکن یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کند.

دقیقه 57، امید عالیشاه با ضربه‌ای فنی دروازه استقلال را به شدت تهدید کرد. رحمتی در آستانه ورود توپ به دروازه، آن را دور کرد و در برگشت هم علیپور از یک‌قدمی دروازه توپ را به بدن رحمتی زد تا این فرصت برای سرخ‌ها از دست برود.

دقیقه 64، پرسپولیس از فاصله حدود 20 متری دروازه استقلال صاحب ضربه ایستگاهی شد. رامین رضاییان این توپ را ارسال کرد اما مدافعان آبی‌پوش آن را دور کردند.

دقیقه 68، استقلالی‌ها صاحب ضربه ایستگاهی در موقعیتی مشابه شدند. یعقوب کریمی این توپ را ارسال کرد و تیمش را به یک کرنر رساند. این کرنر هم در برگشت به اوت رفت و در نهایت سوشا مکانی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 74، پرسپولیس باز هم صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. رامین رضاییان این بار توپ را مستقیم به سمت دروازه فرستاد اما رحمتی توپ را از گوشه دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه 76، احمدزاده ضربه کرنر ارسالی را با ضربه سر قطع کرد اما توپ با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.

دقیقه 80، نوبت استقلال بود که ضبه ایستگاهی بزند. این بار هم استقلال سودی از این ضربه نبرد.

در این دقایق، بارش باران و وزش باد باعث شده بود که دو تیم به بازی هوایی روی بیاورند و بیشتر موقعیت‌ها روی ضربات شروع مجدد و ایستگاهی رقم بخورد.

پرسپولیس 4 – استقلال یک؛ در دقیقه 86 استقلالی ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما نتوانستند از آن فرصت استفاده کنند تا اینکه پرسپولیسی ها در یک ضد حمله سریع با دروازه بان استقلال 2 به تک شدند. مهدی طارمی که توپ را در اختیار داشت با پاس عرضی مسلمان را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن دروازه خالی استقلال را برای چهارمین بار گشود.

پرسپولیس 4 – استقلال 2؛ گل چهارم پرسپولیس پایان ماجرا نبود. در دقیقه 89 استقلالی ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند. امید ابراهیمی پشت توپ ایستاد و با ضربه ای محکم به گوشه دروازه، گل دوم تیمش را زد تا اختلاف دو تیم به دو گل برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: