کد خبر: ۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز معاملات هفته محتاطانه عمل کرد و با 35 واحد رشد مواجه شد.
تالار شیشه‌ای شروعی محتاطانه داشت

بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای معاملات امروز با روندی افزایشی معاملاتش را شروع کرد و پس از 117 واحد افزایش، وارد فاز نزولی و در ادامه با فراز و فرودهای فراوانی رو به رو شد. در انتها برآیند این نوسانات 35 واحد بود تا اینکه شاخص کل به مقدار 76 هزار و 448 واحد رسید.

ارزش معاملات امروز تالار شیشه ای بالغ بر 166 میلیارد و 143 میلیون و 500 هزار تومان شد که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن 621 میلیون و 973 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 56 هزار و 513 نوبت معامله بود.

امروز شرکت ایران خودرو و گروه مپنا با 42 واحد افزایش، بیشترین تاثیر را در شاخص کل داشتند و پس از آنها سرمایه گذاری غدیر و فولاد خراسان از جمله شرکت های موثر در افزایش شاخص کل بودند.

همچنین پالایشگاه نفت بندر عباس با 39 واحد کاهش و فولاد مبارکه اصفهان با 24 واحد کاهش بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند علاوه بر اینها کشتیرانی جهموری اسلامی ایران نیز از شرکتهایی بود که شاخص کل تالار شیشه ای را کاهش داد.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکتهای شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، سیمان بهبهان، شیمی دارویی داروپخش، داروسازی زاگرس فارمد پارس، داده پردازی ایران، صنایع لاستیکی سهند شرکت البرز، دارو تولیدی لنت و ترمز ایران، داروسازی لقمان، کشت و صنعت پیاذر، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، لامپ پارس شهاب، معادن بافق، آلومراد، بهنوش ایران، قند مرودشت و پتروشیمی شیراز متوقف شدند.

مشارکت ملی نفت ایران، کنترسازی ایران و مشارکت ملی سبزوار جزو بیشترین تقاضاهای امروز و سایپا آذین و دارو سازی فارابی و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس از برترین عرضه های امروز بودند.

علاوه بر این در معاملات امروز آیفکس امروز با 6 واحد کاهش به مقدار 812.4 رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: