کد خبر: ۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۱۰ تير ۱۳۹۵
چین در راستای توسعه برنامه های فضایی خود یک فروند از ماهواره های مربوط به آزمایش های زیست محیطی را با موفقیت به مدار زمین پرتاب کرد.

تلویزیون مرکزی چین با پخش تصاویر مربوط به این آزمایش گزارش کرد که ماهواره مذکور ساعت 11:21 دقیقه امروز به وقت محلی پرتاب شده است.
ماهواره مدل «شی جیان 16» چین که از سال ها قبل برای مصارف علمی و فنی مورد استفاده بوده است، با یک فروند راکت «لانگ مارچ 4 بی» ساخت متخصصان داخلی این کشور به فضا پرتاب شد.
بنا بر گزارش مذکور ماهواره از مرکز پرتاب ماهواره ای «جیو چوان» در استان «گانسو» واقع در شمال غرب چین به آسمان به فضا فرستاده شد.
چین اولین بار ماهواره «شی جیان 16» را که برای ارزیابی های محیط زیستی و همچنین آزمایش های فنی مورد استفاده قرار می گیرد در اکتبر سال 2013 میلادی در مدار زمین قرار داد.
این ماهواره در شرایطی پرتاب می شود که چین این هفته برای اولین بار نسل جدید موشک «لانگ مارچ 7» را با موفقیت به فضا پرتاب کرده بود.
با این حساب این دویست و سی و یکمین بار است که چین برای پرتاب های فضایی و ماهواره ای خود از راکت «لانگ مارچ» استفاده می کند.
چین که برنامه فضایی پرهزینه اش را نماد ظهور خود در بین قدرت های جهان تلقی می کند، در سال گذشته میلادی (2015)، 19 ماموریت فضایی انجام داد.
این کشور که تاکنون در راستای توسعه فناوری فضایی خود بالغ بر 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده، قصد دارد در سال جاری میلادی (2016) بیش از 20 ماموریت فضایی انجام دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: