کد خبر: ۵۴۸۰
تعداد کل نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
نایب رئیس شورای ملی زعفران عنوان کرد:
نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: میزان صادرات زعفران در سه ماهه اول سال نسبت به سال گذشته بدون تغییر بوده است.
غلامرضا میری -نایب رئیس شورای ملی زعفران- در خصوص وضعیت قیمت زعفران در بازار بیان داشت: طی هفته‌های اخیر قیمت این محصول در بازار با کاهش مواجه شده است اما مساله حائز اهمیت ثبات قیمت این محصول در بازار است؛ چراکه نوسانات نرخ این محصول در بازار صادرات را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: در حال حاضر نرخ هرکیلوگرم طلای سرخ در بازار بین 5تا 6 میلیون تومان است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران یکی از علل کاهش قیمت این محصول در بازار را  کاهش تقاضا و افزایش عرضه طلای سرخ در بازار عنوان کرد.

او در ادامه تاکید کرد که عرضه این محصول از میزان تقاضا سبقت گرفته است و اغلب خریداران در انتظار عرضه محصول نو هستند و از آنجایی که تولید این محصول در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت؛ بنا بر این احتمال کاهش قیمت بیشتری نیز وجود دارد.

میری در ادامه گفت: براساس پیش بینی وزارت جهاد امسال تولید با افزایش 10 درصدی نسبت سال گذشته به مرز 400 تن خواهد رسیدبا توجه به آنکه بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا هستیم از این رو راهی به جز افزایش سرانه مصرف و توسعه بازارهای هدف نداریم، چرا که در آینده نه چندان دور با تولید انبوه زعفران در کشور مواجه خواهیم شد.

نایب‌ رئیس شورای ملی زعفران میزان صادرات زعفران طی سه ماهه اول سال را 35 تن اعلام کرد و گفت:  ارزش صادراتی این محصولات  50 میلیون دلار است.
او در خصوص وضعیت صادرات زعفران به چین پیش از ممنوعیت از طرف چینی‌ها و تاثیر آن در ارزآوری این محصول اظهار داشت: سالانه 40 تن زعفران به چین صادر می شد که با این ممنوعیت این بازار از دست رفته است.
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
سلام.درموردزعفران اين روش بسيار اشتباه وغلط است که هرروزقيمت زعفران متفاوت باشد.من دربازارازاول فصل ميبينم هرچه قيمت بالامی رود دلالان وكشاورزان زعفران کمتری به بازارعرضه می کنند.بهترين روش برای آينده زعفران تصميم وراه حل جدی برای قيمت گذاری ورکود وعرضه به موقع آن گرفته شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: