کد خبر: ۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
وزیر ارشاد:
11 سال است که در مشهد کنسرت موسیقی اجرا نمی‌شود و ما خواستیم این کنسرت‌ها را برگزار کنیم اما امام جمعه مشهد مانع اصلی در این زمینه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل دخالت دستگاه قضایی در برخی از استان‌ها شاهد لغو کنسرت‌های موسیقی هستیم، گفت: عامل اصلی لغو کنسرت‌ها در مشهد مقدس امام جمعه این شهر است.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فارس، علی جنتی صبح امروز در جمع تعدادی از خبرنگاران گفت:

- معتقدیم وظیفه اصلی وزارت ارشاد صدور مجوز برای کل اجراهای صحنه‌ای همچون موسیقی، تئاتر و نمایش است و هیچ کس جای دیگری نمی‌تواند برای این مجوزها محدودیت ایجاد کند.

- متاسفانه به دلیل دخالت دستگاه قضایی در برخی از استان‌ها شاهد لغو کنسرت‌های موسیقی هستیم/ این کار با نام اقدام پیشگیرانه انجام می‌شود که بنده با معاونان قوه قضاییه مکاتباتی را داشتم و اعلام کردیم نیازی به این اقدامات پیشگیرانه نیست.

- عامل اصلی لغو کنسرت‌ها در مشهد مقدس امام جمعه این شهر است که اجازه نمی‌دهد حتی کنسرت‌های سنتی و محلی نیز برگزار شود.

استدلال آنها این است که در داخل سالن‌های برگزاری کنسرت برخی حرکات و اقداماتی از سوی تماشاگران به مانند رقص در سالن‌ها انجام می‌شود که اعلام شده است مسؤول تامین امنیت بیرون از سالن بر عهده نیروی انتظامی است و داخل سالن بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ما وظیفه خودمان را قطعا درست و دقیق انجام می‌دهیم.

- ما کنسرت‌های موسیقی سنتی بسیار خوبی را در کشور در حال اجرا داریم و البته موسیقی‌های پاپ خیلی خوبی در کشور وجود دارد که سعی داریم از این موسیقی‌ها و خوانندگان حمایت کنیم.

- هدف این هنرمندان این است که با آثار برجسته و منتخب خود نشاط و شور و حال خاصی را در جامعه به وجود آورند که امیدواریم با همکاری دستگاه قضایی کلیه برنامه‌های موسیقی و کنسرت‌ها به شکل مطلوب اجرا شود.

- 11 سال است که در مشهد کنسرت موسیقی اجرا نمی‌شود و ما خواستیم این کنسرت‌ها را برگزار کنیم اما امام جمعه مشهد مانع اصلی در این زمینه است.

- امام جمعه مشهد معتقد است که همه این شهر مکان متبرکه امام رضا(ع) است در حالی که ما معتقدیم شرایط غیر از این وضعیت بوده و باید اجازه برگزاری کنسرت‌ها داده شود که در این زمینه با دستگاه قضایی مکاتباتی را انجام دادیم تا اجازه بدهند حداقل در سایر شهرهای خراسان رضوی کنسرت‌ها برگزار شود.

- جالب است بعد از 11 سال لغو کنسرت‌ها در مشهد حتی امام جمعه این شهر اجازه نمی‌دهد در سایر شهرهای خراسان رضوی همچون سبزوار، نیشابور و چناران کنسرت‌ها برگزار شود در حالی که ما بهترین خوانندگان همچون قربانی، سالار عقیلی، شهرام ناظری و کلهر را که در اجرای برنامه‌های موسیقی سنتی پیشتاز هستند و علاقمند به اجرای کنسرت در این شهرها داریم.

- به هیچ‌وجه قصد عقب‌نشینی از مواضع خود را نداریم و با رئیس قوه قضاییه مکاتباتی را انجام دادیم تا موانع هر چه سریع‌تر از پیش‌ رو برداشته شود.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: