کد خبر: ۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
امام جمعه گرگان گفت: قضیه برجام باعث شد درهای بسته به روی کشور باز شود.


به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان، اظهار کرد: امروز روز زیارتی مخصوص حضرت رضا (ع) است و مطلوب است سلام خالصانه و از صمیم قلب خود را نثار آن حضرت کنیم.
وی افزود: پیامبر بزرگ اسلام (ص) فرمودند آیا می خواهید به شما خبر دهم که سخی ترین انسان ها و موجودات در عالم کیست؟ بخشنده ترین، ذات اقدس الهی است و بعد از ذات اقدس الهی بخشنده ترین فرزندان عالم هم من (خود رسول اکرم) هستم و بعد کسی است که دنبال علم و دانش برود و در جهت خدمت به انسان ها و سعادت آنها، آن علم را نشر دهد.
امام جمعه گرگان بیان کرد: بعد از این هم بخشنده ترین انسان ها، انسانی است که جان خود را در راه رضای خدا ببخشد و در این راه شهید شود.
وی با اشاره به هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: هر دو بزرگوار مصداق حدیث رسول خدا (ص) هستند. زیرا من از اول انقلاب با این دو شهید آشنایی داشتم.
وی افزود: آن روزهای خفقان نظام شاهنشاهی که هر دو با هم در آموزش و پرورش مشغول بودند، در آن روزها ایمان و خداخواهی و خدا دوستی را درنسل جوان گسترش می دادند و تبلیغ و ترویج دین می کردند.
امام جمعه گرگان در خطبه دوم نماز جمعه گرگان، گفت: رسم دولت این است که در ایام هفته دولت مسئولان بالارتبه کشور در استان ها حضور پیدا می کنند تا با مشکلات استان ها از همه نظر آگاهی پیدا و به هیئت دولت منتقل کنند.
وی با اشاره به حضور وزیر کشور در استان، ادامه داد: وزیر کشور آمده اند تا از نزدیک با مشکلات استان آشنا شوند تا مشکلات مورد توجه دولت قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان اضافه کرد: شخص رئیس جمهور از شخصیت های قبل از انقلاب و پیروی امام و رهبری هستند. آن روزها که کسی جرات نمی کرد اسم امام را ببرد، اولین بار رئیس جمهور محترم عنوان «امام خمینی» را استفاده کردند.
وی با بیان این که هیئت دولت انقلاب را درک کرده و می شناسند و با تمام وجود به انقلاب و کشور پایبند است، افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ دولت برجام است. 
وی تصریح کرد: دولت مقابل کشورهای قدرتمند دنیا نشست و با آن ها مذاکره کرد و دنیا فهمید که ایران دنبال بمب اتم نیست و کشوری است که برای خودش اصولی دارد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دنیا فهمید ایران دارای منطق است و این امر جایگاه ایران را ارتقا داد در حالی که قبلا ایران را منزوی می دانستند.
وی تصریح کرد: راه گشایی هایی که بعد از برجام اتفاق افتاد بسیار مهم است. قضیه برجام باعث شد درهای بسته به روی کشور باز شود.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: رئیس جمهور مطرح کردند که قبل برجام دیگران بودند که برای ما تصمیم می گرفتند چقدر نفت  بفروشیم اما امروز این مشکل حل شده است.
وی بیان کرد: این نکته را باید توجه داشت که همه مشکلات را برجام حل نمی کند بلکه موانع ومشکلات پیش روی ما برداشته است.
امام جمعه گرگان با تاکید بر این که نقد دولت خوب است ولی برخی حرف ها نقد نیست، اضافه کرد: این که برخی می گویند برجام خیانت است بی انصافی است. مقام معظم رهبری هم فرمودند که من در برجام از بد عهدی ها انتقاد می کنم وگرنه مسئولان ما زحمات زیادی کشیدند. 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: چرا برخی با حرف های بی دلیل دل مردم را خالی می کنیم. مسئولان زحمت کشیده اند اما اکنون برخی می گویند این ها خیانت است.
وی با تاکید بر این که باید حداقل به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش کرد، اظهار کرد: ایشان گفتند انتقاد من از بدقولی های آمریکا است نه از مسئولان کشور خودمان.
وی طرح تحول سلامت و مهار تورم را از اقدامات خوب کشور عنوان کرد و گفت: قبلا قیمت ها لحظه به لحظه تغییر می کرد اما امروز این تورم مهار شده است.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: تورم مهار شده اما رکود یک مساله خانمان سوز است و امیدواریم این رکود هم زودتر برطرف شود و چرخ اقتصاد زودتر حرکت کند.
وی با بیان این که امیدواریم رونق زودتر ایجاد شود، تصریح کرد: در استان هم باید مسئولان توضیح دهند که چه کارهایی در سال های گذشته انجام شده و بودجه های خرج شده به چه صورت است.
وی با تاکید بر این که دشمن می خواهد دل مردم را خالی کند، افزود: مسئولان باید کارهای خود را توضیح دهند تا چراغ امید در دل مردم روشن شود.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: ما بر اساس عقیده انتظار، به امید اعتقاد داریم و باید دلمان پر از امید باشد. باید مشکلات با دست پر  قدرت مسئولان دلسوز نظام و عنایت ذات اقدس الهی از پیش پای ملت برداشته شود.





نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: