کد خبر: ۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
وزیر خارجه ایران وارد بخارست شد
محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در آغاز دور جدید سفر به اروپای شرقی دقایقی پیش وارد فرودگاه بخارست پایتخت رومانی شد.
سفر ظریف به رومانی به دنبال سفر اسفندماه سال گذشته وزیر امورخارجه رومانی به ایران است که از وی برای سفر به بخارست دعوت کرد.
ظریف در جریان این سفر با همتای رومانی خود، نخست وزیر،رئیس جمهوری و رئیس مجلس نمایندگان رومانی دیدار و گفت و گو می کند.
سخنرانی در همایش تجاری مالی و شرکت و سخنرانی در کنفرانس مبارزه با افراطی گری و تروریسم که توسط دفتر مطالعات سیاسی رومانی برگزار می شود از دیگر برنامه های ظریف در بخارست است .
وزیر امورخارجه کشورمان همچنین از ساختمان پارلمان اروپا که بزرگترین پارلمان اتحادیه اروپا به شما می رود بازدید خواهد داشت.
گروهی از فعالان اقتصادی ایران در راستای توسعه مناسبات و تحقق اهداف اقتصادی پسابرجام محمدجوادظریف وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر همراهی می کنند.
این فعالان بخش خصوصی در زمینه های بانکی، انرژی، حمل و نقل، پزشکی و دارویی، معدن، قطعات خودرو و ماشین آلات کشاورزی هستند.
پس از دستیابی به توافق هسته ای و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وزیر امور خارجه در سفرهای خارجی و دیدارهای بین المللی رسمی خود به منظور گسترش روابط اقتصادی ، هیات های اقتصادی کشورمان را با خود همراه می کند.
ظریف پس از رومانی به اسلواکی و جمهوری چک سفر و با مقامات عالی رتبه این کشورها دیدار و درباره همکاری های فی مابین گفت و گو خواهد کرد.
ظریف در خرداد ماه امسال در راس هیات های اقتصادی به چهار کشور اروپایی لهستان، فنلاند، سوئد، لتونی و 6 کشور آمریکای لاتین شامل کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا سفر کرد.
به گفته سفیر ایران در رومانی، حجم مبادلات اقتصادی هم اکنون 250 میلیون یور است که برای رسیدن به یک میلیارد یورو هدفگذاری شده است.
مبادلات از رومانی عمدتا ماشین الات است و از ایران خشکبار و نفت محصولات پتروشیمی و چرم صادر می شود.
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف پیش از سفر به رومانی، عصر دوشنبه به بیروت سفر کرد و در جریان سفر با میشل عون رئیس جمهوری جدید، سعد حریری نخست وزیر مامور برای تشکیل کابینه، تمام سلام نخست وزیر فعلی، جبران باسیل وزیر امورخارجه و نبیه بری رییس مجلس دیدار و گفت و گو کرد.
ظریف همچنین در جریان این سفر دیداری با خانواده و مسئولان نهادهای ایرانیان مقیم لبنان داشت و در نشست فرصت های اقتصادی ایران و لبنان حضور یافت و سخنرانی کرد.
وزیر امورخارجه همچنین با تعدادی از گروه های فلسطینی دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: