کد خبر: ۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در پی استعفای محسن پورسیدآقایی نوشت: مدیرعامل محترم شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با استعفای روز شنبه جنابعالی که نشان از حس مسئولیت اجتماعی در برابر افکار عمومی است، موافقت می‌کنم.
 
در متن پاسخ عباس اخوندی به شرح زیر آمده است: قطعا دو قطار در صبحگاه روز جمعه 1395/9/5 در مسیر سمنان- دامغان حادثه‌ای بسیار تلخ و جانکاه بود که طی آن تعدادی از خانوارهای عزیز و هم‌وطن آذری داغدار شدند. خانوارهایی که در این پاییز سرد به عشق زیارت حضرت رضا سلام الله علیه بار سفر بسته بودند زندگی شیرنشان دچار خزان شد. افزون براین، این حادثه دردناک روح و روان مردم شریف ایران را آزرده ساخته است.
اینک این اقدام شما به عنوان یک کار مسئولانه و به منظور همدردی با مردم شریف ایران در تاریخ حوادث ایران ثبت خواهد شد. اینجانب نیک می‌دانم که در این دوران که دولت در تنگنای سخت اقتصادی و در خشکسالی منابع مالی قرار دارد، جنابعالی، سایر مدیران و کارکنان سخت کوش و زحمت کش راه آهن از هیچ کوششی برای توسعه صنعت ریلی کشور فروگذار نکرده اید.
در این ارتباط، گزارش های توسعه شبکه، ارتقا و بهبود زیرساخت‌های فرسوده، بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودکاری سازی تا سطح وسیعی از سیستم سیروحرکت، بهره برداری و ایمنی قطارها و همچنین نوسازی ناوگان بطور مداوم در اختیار مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
لیکن چه می‌توان کرد که اینک تمام آن موفقیت ها تحت الشعاع این حادثه غمبار قرار گرفته است. در هر صورت، باید آنچه در توان داریم بکار گیریم و با بکارگیری تمام ظرفیت دولت و همچنین تمام ظرفیت علمی و حرفه ای در جهت ارتقا و ایجاد ایمنی صد درصدی بکوشیم.
در پایان نامه آمده است : یاد و خاطر نیک شما همواره در اذهان همکاران و من، ارجمند باقی خواهد ماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: