کد خبر: ۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
فرماندار شهرستان هرسین پیش بینی کرد، این شهرستان ایام نوروز پذیرای بیش از 650 هزار گردشگر باشد.

امیر شاه آبادی ، با بیان اینکه شهرستان هرسین ترکیب مناسبی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را داراست، گفت: از ورودی شهرستان از میانه دشت چمچال به طرف بیستون یکی از جذاب‌ترین مناطق طبیعی کشور محسوب ‌می‌شود.

وی با اشاره به شهرت جهانی مجموعه تاریخی بیستون، گفت: شاخص ترین اثر شهرستان، بیستون است که نیازی به معرفی ندارد و این اثر جهانی با آثار تاریخی بی‌نظیر خود از دوره‌های تاریخی گوناگون از هخامنشیان تا دوران اسلام، مقصد طلایی برای گردشگران نوروزی استان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هرسین علاوه بر بیستون، آثار تاریخی زیبای دیگر از جمله گوردخمه اسحاق وند و گنج دره را نیز دارد که بازدید از آنها می تواند برای هر گردشگری دلپذیر باشد.

فرماندار هرسین به طبیعت زیبای این شهرستان هم اشاره کرد و افزود: وجود چشمه‌سارهای بسیار از جمله "نجوبران" و سراب هرسین صحنه‌های طبیعی بسیار زیبایی در این شهرستان رقم زده که قطعا جاذب هر گردشگری خواهد بود.

شاه آبادی با بیان اینکه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان از دی ماه کار خود را آغاز کرده است، گفت: خوشبختانه اولین جلسات هماهنگی دستگاه‌های مختلف شهرستان خیلی زود برگزار شد و با توجه به اینکه بجز هتل کاروانسرای بیستون، عملا هتلی در شهرستان وجود ندارد، قرار بر این شد تا از ظرفیت دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، هلال احمر، دانشگاه آزاد و پیام نور و شهرداری‌های بیستون و هرسین برای اسکان مسافران نوروزی استفاده شود.

فرماندار هرسین با اشاره به حضور 500 هزار گردشگر در نوروز گذشته در هرسین، گفت: پیش بینی ما این است در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، شهرستان هرسین و به ویژه اثر جهانی بیستون، امسال پذیرای بیش از 650 هزار مسافر باشد.

وی از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در بیرون و داخل پایگاه جهانی بیستون خبر داد  و افزود: در این نمایشگاه تمامی صنعتگران شهرستان هنر دستان خود را به نمایش و در معرض فروش گردشگران می‌گذارند.

شاه آبادی همچنین از هماهنگی با دستگاه‌های خدمات رسان از جمله اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر و راهداری در راستای خدمات رسانی و اطلاع رسانی هر چه بهتر به گردشگران نوروزی خبر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: