کد خبر: ۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
نگاهی به فعالیت های حسن روحانی در ایام تعطیلات نوروز ۹۶؛
انجام ۳ سفر داخلی به شرق، غرب و شمال کشور، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۵۴ طرح و پروژه صنعتی و عمرانی و سفر به روسیه و حضور در دو دیدار دیپلماتیک و همچنین امضای ۱۴ سند همکاری بین المللی از جمله اقدامات انجام شده از سوی رییس جمهوری طی ۱۴ روز تعطیلات نوروزی است.
سال کاری حسن روحانی در کسوت رییس جمهور ایران در آخرین ماه‌های دوره اول مسئولیتش از ۳۰ ام اسفند ماه و لحظه تحویل سال ۹۶ آغاز شد ،سالی پرمشغله توام با سه سفر داخلی و یک سفر خارجی و افتتاح انبوهی از پروژه‌های عمرانی و امضای سندهای همکاری بین‌المللی  .
رییس جمهور  به عنوان نخستین اقدام در سال ۹۶، در ساعات ابتدایی سال در گفت‌وگویی تلفنی با آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرا رسیدن سال ۱۳۹۶ هجری شمسی را به معظم له تبریک گفت.
تماس‌های تلفنی جداگانه با برخی مراجع تقلید از جمله آیات عظام صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، علوی گرگانی و مظاهری و تبریک فرارسیدن سال جدید و آرزوی  سلامتی و طول عمر برای مراجع تقلید از جمله نخستین اقدامات روحانی در سال ۹۶ بود.
رئیس‌جمهور همچنین با ارسال پیامکی به شهروندان ایرانی، نوروز را تبریک گفت.

۳۰ اسفند؛ حضور در جمع معلولان/ افتتاح خط تولید یک واحد صنعتی داروسازی

روحانی مانند سال های گذشته که تنها چند ساعت پس از تحویل سال از یکی از مراکز بهزیستی یا کودکان بی‌سرپرست بازدید کرده بود، در نخستین ساعات سال ۹۶ نیز در مجتمع خدمات بهزیستی و توانبخشی شهدای هفتم تیر تهران حضور یافت و در فضایی صمیمی با معلولان و کارکنان این مرکز دیدار کرد. وی سپس در راستای قدردانی از زحمات کارگران و تاکید بر توجه دولت نسبت به تولید و فعالیت مراکز صنعتی در کشور، با حضور در شرکت داروسازی رازک، ضمن افتتاح خط تولید جدید جامدات رازک، از بخش‌های مختلف این شرکت داروسازی بازدید کرد و در جمع کارگران و مدیران آن با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» لزوم تلاش برای تقویت تولید و افزایش اشتغال را مورد تأکید قرار داد و اعلام کرد که دولت مصمم است امسال حرکت بزرگی را در بخش اشتغال با تقویت حوزه تولید انجام دهد.

۲ فروردین؛ سفر به خراسان جنوبی/ بهره برداری از ۱۶طرح عمرانی و تولیدی

رییس جمهور روز چهارشنبه و در دومین روز از سال ٩٦ در ادامه سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید، با همراهی ۱۰ تن از معاونان، وزرا و مقام های عالی رتبه کشوری به استان خراسان جنوبی سفر کرد و ۱۶ طرح عمرانی و تولیدی را که هزینه‌ای ۸۰۰ میلیارد تومانی در آن صرف شده بود به بهره برداری رساند. وی در این سفر ضمن حضور در کارخانه سیمان باقران درمیان و افتتاح این واحد صنعتی، طی مراسمی، از طریق ویدئو کنفرانس، دستور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ١۵ طرح مهم عمرانی، تولیدی، صنعتی و زیربنایی این استان را صادر کرد.

آغاز عملیات اجرایی فاز اول کارخانه کنستانتره و گندله سازی امید نور بیرجند با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و یکصد هزار تن کنستانتره و گندله، افتتاح استادیوم ١٥ هزار نفری غدیر بیرجند، افتتاح مجتمع فرهنگی هنری فردوس، افتتاح انبار نفت بیرجند، گازرسانی به ٣٥ روستا در سطح استان، بهره برداری از طرح گازرسانی به شهر اِسفِدِن در قائنات، افتتاح طرح گازرسانی به شهر حاجی آباد (زیرکوه)، بهره برداری از خط انتقال گاز قائن-اسفدن-حاجی آباد، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ٥٥ روستا در شهرستان های قائنات و درمیان، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز سربیشه به نهبندان و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر دیهوک از طریق CNG در شهرستان طبس، افتتاح طرح آبرسانی به شهر طبسِ مسینا در شهرستان درمیان و بهره برداری از طرح آبرسانی به ٤٥ روستا در سطح استان در قالب ٢٣ پروژه اجرایی و بهره برداری از ١١٧ کیلومتر باند دوم بزرگراه در سطح استان و افتتاح ٢٠ کیلومتر راه اصلی محورهای بیرجند-سربیشه-فردوس  از طرح های افتتاح شده در سفر روحانی به استان خراسان جنوبی بود.

۵ فروردین؛ سفر به کردستان/ افتتاح ۲۱ طرح صنعتی، کشاورزی، انرژی و عمرانی

رییس جمهور کشورمان  پنجمین روز  خود در سال جدید را  به سفری یکروزه به سنندج اختصاص داد. روحانی  در بدو ورود به فرودگاه سنندج و در جمع خبرنگاران از افتتاح ۲۱ طرح و آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه در جریان سفر به استان کردستان خبر داد. بازدید، افتتاح و بهره برداری از مجتمع لاستیک بارز کردستان و مجتمع پتروشیمی کردستان از جمله برنامه های روحانی در این سفر بود.
وی همچنین طی مراسمی به صورت ویدئوکنفرانس دستور افتتاح خط انتقال آب به شهر سقز از سد چراغ ویس، طرح شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد زیویه، طرح فاضلاب شهر سریش‌آباد، ۴ طرح پست برق ۶۳.۲۰ کیلو ولت در شهرستان‌های استان، فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد زیویه، ۷ طرح مخابراتی در قالب ۸۳۳ پروژه ایجادی و توسعه‌ای، اتصال ۳۳۹ روستا به اینترنت پرسرعت، فاز یک توسعه تلفن ثابت در ۵۷ روستای استان، طرح شرکت تولیدی کیمیا کاشت اطباء، طرح کنستانتره سنگ آهن شرکت صبا نور، طرح کنستانتره آهن شرکت کیمیا معادن سپاهان، ۱۱۴ ایستگاه دیجیتال روستایی و دو استودیو مجهز به ویدئو وال، بخشی از قطعه ۵ بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب، ۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی، ۱۱۷۲ واحد مسکن مهر و تونل انقلاب سنندج را صادر کرد. آبگیری سد قوچم و سد مخزنی چراغ ویس و آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری سامانه ژاوه به سورال و طرح احداث باند دوم گردنه صلوات‌آباد و احداث راه اصلی کامیاران – مریوان و باند دوم محور بیجار– زنجان، از جمله دیگر اقدامات انجام شده در سفر رییس جمهور  به استان کردستان بود.

۶ فروردین؛ ریاست نخستین جلسه هیات دولت در سال ۹۶/ دستور به وزیر کشور

نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید، یکشنبه ۶ فروردین به ریاست حسن روحانی رییس‌جمهوری برگزار شد.
رییس‌جمهور ابتدای سال و طی نامه‌ای به رهبری اعلام کرده بود که نخستین جلسه دولت در سال جدید، به تقسیم کار ملی برای جهش در تولید داخلی و ‏افزایش اشتغال اختصاص داده خواهد شد؛ در همین راستا نیز جلسه ششم فروردین هیات دولت به بررسی و تصمیم‌گیری در مورد راهکارهای اجرایی برای تحقق جهش در تولید و اشتغال براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۶ اختصاص یافت. همچنین رحمانی فضلی وزیر کشور گزارشی از میزان ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای شهر و روستا و تمیهدات لازم برای برگزاری شکوهمند انتخابات به هیات وزیران ارائه کرد.
روحانی در این جلسه به وزیر کشور دستور داد تا گزارشی از اقدامات انجام شده در تأمین امنیت کامل برای انتخابات سالم و قانونی، برخورد با تخلفات امنیتی و همچنین بازداشت مشکوک تعدادی از فعالان رسانه‌ای در آستانه انتخابات را ارایه نماید.

۷ فروردین؛ سفر به مسکو/ دیدار با نخست‌وزیر روسیه

حسن روحانی روز دوشنبه هفته گذشته به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری فدراسیون روسیه و در راس هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی از جمله وزرای امور خارجه، نفت، صنعت، معدن و تجارت و معاونان رئیس‌جمهور در سازمان انرژی اتمی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین رئیس کل بانک مرکزی به مسکو سفر کرد.

وی در نخستین دیدار رسمی خود در مسکو با «دمیتری مِدوِدِف» نخست‌وزیر روسیه دیدار و گفت وگو کرد. روحانی در این دیدار روابط دو کشور را رو به توسعه خواند و تاکید کرد که تهران از گسترش و تعمیق روابط با همسایگان منطقه‌ای از جمله مسکو استقبال می‌کند. مِدوِدِف نیز اعلام کرد که مسکو مصمم به گسترش روابط خود در همه حوزه‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.

۸ فروردین؛ دیدار با پوتین/ امضای ۱۴سند همکاری بین المللی

رییس جمهوری در دومین رو حضور در مسکو، جهت ایراد سخنرانی درباره مسایل بین المللی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه دولتی مسکو(ام.گ.او) حضور یافت. در جریان این حضور، رییس دانشگاه دولتی مسکو طی مراسمی به پاس خدمات و اقدامات حسن روحانی در مسیر تقویت و توسعه روابط علمی و آکادمیک میان ایران و روسیه، دکترای افتخاری این دانشگاه را  به روحانی اعطا کرد. وی سپس با حضور در آرامگاه سرباز گمنام در مسکو، به قربانیان جنگ جهانی دوم ادای احترام کرد.

روحانی در ادامه برنامه های خود در مسکو، عصر روز سه شنبه به وقت محلی به کاخ کرملین(محل اقامت رئیس‌جمهور روسیه) رفت و در آنجا طی مراسمی مورد استقبال ولادیمیر پوتین رییس جمهوری فدراسیون روسیه قرار گرفت. روسای جمهور دو کشور پیش از این و طی سال های فعالیت دولت تدبیر و امید ۸ ملاقات به صورت دو جانبه یا در حاشیه نشست های بین المللی با یکدیگر داشتند.

روحانی در دیدار با پوتین با تاکید بر اینکه روابط ایران و روسیه گام به گام در حال توسعه و شتاب در همه حوزه‌ها، به نفع منافع دو ملت و همچنین منطقه است، به موضوع همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بویژه در عرصه مبارزه با تروریسم اشاره و خاطر نشان کرد: ایران و روسیه در سال‌های اخیر و در همکاری‌های خود برای مبارزه با تروریسم و ثبات منطقه، تجربیات نو و موفقی داشتند و هدف نهایی ما کمک به صلح و ثبات و توسعه در منطقه است و این روابط دوجانبه، به زیان کشور ثالثی نخواهد بود. رییس جمهور روسیه نیز در این دیدار جمهوری اسلامی ایران را شریک خوب و قابل اعتماد روسیه دانست و تاکید کرد: ما مصمم به توسعه همکاری‌ها در همه حوزه‌ها با جمهوری اسلامی ایران هستیم.
پس از این دیدار، با حضور روسای جمهور دو کشور، ۱۴ سند همکاری میان مقام‌های ارشد دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، قضایی و حقوقی و علمی و فرهنگی به امضا رسید.
موافقتنامه انتقال محکومین، پروتکل اصلاح موافقتنامه معاضدت در پرونده های جزائی و مدنی، موافقتنامه لغو روادید گروهی گردشگری، یادداشت تفاهم بین سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه (روس اتم) در زمینه حمل و نقل مواد هسته ای، یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه در زمینه گاز، قرارداد پروژه برقی کردن خط ریلی گرمسار– اینچه برون و ارسال تجهیزات و یادداشت تفاهم میان شرکت ملی نفت ایران و هلدینگ زمین شناسی روسیه (روس گیالوگیا) از جمله این اسناد همکاری بود.

روسای جمهور دو کشور ایران و روسیه همچنین در نشست خبری مشترک خود بر لزوم استمرار و افزایش روابط دو کشور تاکید کردند. روحانی در این نشست گفت: سطح روابط دو کشور از سطح روابط عادی به روابطی مبتنی بر پروژه‌های بزرگ و بلند مدت رسیده و برای تنظیم راهبرد بلند مدت روابط، تصمیمات دقیقی اتخاذ کرده‌ایم. پوتین نیز درباره همکاری‌های هسته‌ای دو کشور از انجام مذاکراتی برای ادامه همکاری های شرکت روسی در فازهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد. وی همچنین گفت: دو کشور در زمینه افزایش همکاری‌ها در زمینه ساخت هواپیما و موضوع صادرات هواپیماهای روسی مثل سوخو به ایران، گفت‌وگو و رایزنی‌هایی داشتند.

روحانی در پایان برنامه های سفر دو روزه خود به مسکو، در جمع ایرانیان مقیم روسیه حضور یافت و پیش از ترک مسکو نیز در فرودگاه "وونکووا" در گفتگو با خبرنگاران بر اهمیت گسترش روابط با روسیه از لحاظ بین‌المللی و امنیت منطقه‌ای تاکید کرد.

۱۰ فروردین؛ سفر به گیلان/ افتتاح و آغاز عملیات عمرانی ۱۷ پروژه مهم

رییس جمهوری در آخرین سفر نوروزی خود، به منظور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح صنعتی، عمرانی و تجاری به استان گیلان سفر کرد. وی در ابتدای سفر خود، بلافاصله پس از خروج از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با حضور در یکی از پایگاه های امدادرسانی نوروزی هلال احمر، از خدمات و تلاش های امدادگران قدردانی کرد.

روحانی سپس با حضور در شهرک صنعتی سفیدرود، مجتمع های صنعتی آرین تخته و آرین مریم که دو واحد صنعتی بزرگ تولید چوب و ورق‌آلات ام‌دی‌اف و اچ دی‌اف هستند را افتتاح کرد. رییس جمهور همچنین به بندر انزلی رفت و در آنجا طی مراسمی، همزمان با افتتاح دو پست از اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور و صدور دستور آغاز عملیات اجرایی احداث اسکله مارینا به عنوان بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و همچنین بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران در این منطقه با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی، به صورت ویدئو کنفرانس دستور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ طرح و پروژه صنعتی، بندری، کشاورزی، دامداری، مخابراتی، بیمارستانی و عمرانی دیگر استان گیلان با سرمایه‌گذاری ۲هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۳هزار و ششصد نفر را صادر کرد.

افتتاح شرکت تولیدی آریا پویا، بیمارستان یکصد تختخوابی آستارا، بیمارستان تخصصی و فوق‌ تخصصی ۱۸۰ تختخوابی پارس، بیمارستان شهدای رضوان شهر، کلینیک فوق تخصصی گوارش و کبد گیلان، ساختمان معاونت قضا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، طرح ساختمان رادیولوژی و پاویون رزیدنت‌های پورسینا، مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور و سردخانه ۱۰ هزار تنی مروارید صومعه، طرح پرورش ماهی در قفس، طرح یکپارچه سازی و تسطیح اراضی و طرح سایت‌های جدید اپراتورهای مخابراتی و همچنین بهره‌برداری از طرح روستای بدون بیکار دهنه سرشیجان رشت از جمله این طرح‌ها است.
رییس جمهوری در ادامه برنامه های سفر یکروزه خود به گیلان، در نشست مناطق آزاد تجاری و صنعتی حضور یافت و بر لزوم حل مسأله ‏اشتغال در دولت تدبیر و امید تاکید کرد. وی همچنین در نشستی صمیمی با جمعی از جوانان و نخبگان استان گیلان، تلاش برای تولید بیشتر و ‏اشتغال زایی را از اهداف اصلی دولت در سال جاری برشمرد و خاطر نشان کرد که گرچه کاهش آمار بیکاری و رفع کامل آن، دشوار ‏است، اما در پرتو اراده و همکاری مردم، امکان‌پذیر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: