کد خبر: ۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
او تا مرز مرگ در صحاری گرم سودان پیش رفت و به حالت بیهوش درآمد تا اینکه یک خانواده سودانی با پیدا کردن او و رسیدگی و پرستاری از او جانش را نجات داده است.
"ربکا  لو" زن خبرنگار انگلیسی که از ژوئیه 2015 تصمیم گرفت از لندن تا تهران را رکاب بزند و یک سفر 11 هزار کلیومتری یک ساله را آغاز کرد، از تجربه سفر خود به بی بی سی روایت کرده است.

سفر یکساله این زن ماجراجوی انگلیسی از تابستان سال 2015 آغاز و یک سال بعد با رسیدن او به ایران و رکاب زدن مناطق مختلف در ایران پایان یافت.

او به بی بی سی گفته است با وجودی که دوستانش او را از سفر به منطقه ناامن خاورمیانه برحذر می داشتند و با وجودی که بدنش آمادگی جسمانی کافی برای رکاب زدن بیش از 11 هزار کیلومتر را نداشته است تصمیم گرفته با دوچرخه اش " مود " سفری پرماجرا را از لندن به تهران آغاز کند و در جریان این سفر با اتفاقات جالب بسیاری روبرو شده است.

او تا مرز مرگ در صحاری گرم سودان پیش رفت و به حالت بیهوش درآمد تا اینکه یک خانواده سودانی با پیدا کردن او و رسیدگی و پرستاری از او جانش را نجات داده است.

او همچنین شرایط سختی را در کوهستان های سرد اروپا و ترکیه از سرگذارنده ولی در کل تجربه سفر او به خاورمیانه و حضورش در مناطق مختلفی چون سودان ، لبنان ، ترکیه، مصر، امارات متحده عربی و در نهایت ایران ، تجربه ای منحصر بفرد برای او ساخته است.

"ربکا لو" هدف از سفر ماجراجویانه اش به منطقه خاورمیانه و در نهایت ایران را شکستن کلیشه های رایج در غرب درباره خاورمیانه و اثبات این نکته دانسته که به رغم وجود ناامنی در این منطقه، هنوز زندگی در آن امکان دارد.

 ربکا تجربه خود از نخستین روز حضور در ایران را چنین شرح داده است: در نخستین روز حضورم در ایران هنگامی که از فرط گرما در زیر سایه سار یک درخت روسری را از سرم برداشته بودم پلیس به من تذکر داد و تنها چند دقیقه بعد خواهر زن همان پلیس من را به خوردن ناهار قیمه در خانه شان دعوت کرد.

تصاویر سفر ربکا لو به ایران
تصاویر سفر ربکا لو به ایران

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: