کد خبر: ۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
سخنگوی رئیس جمهور 93 ساله زیمبابوه در واکنش به انتشار تصویری از رئیس جمهور این کشور که وی را در نشست‌های بین‌المللی در حال چرت زدن نشان می‌دهد گفت که وی برای استراحت دادن به چشمانش آنها را برای مدت طولانی می‌بندد و خواب نیست.
"جورج شامبا"  سخنگوی "رابرت موگابه"، رئیس جمهور زیمبابوه اعلام کرد که موگابه در نشست‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی چشمان خود را برای استراحت دادن به آنها می‌بندد و نه برای خواب.

وی تصریح کرد کرد که رئیس جمهور این کشور نمی‌تواند در نور زیاد چشمان خود را باز نگه دارد.

اخیرا تصاویری از موگابه رئیس جمهور زیمبابوه منشر شده بود که وی را در نشست‌های مختلف در حال چرت زدن نشان می‌دهند. آخرین تصویر مربوط به نشست مجمع جهانی اقتصاد در آفریقای جنوبی بود.

موگابه در حال چرت زدن

توجیه چرت زدن رئیس جمهور 93 ساله در نشست‌های بین‌المللی: خواب نیست فقط چشمانش را می‌بندد
سخنگوی موگابه در واکنش به انتشار این تصاویر گفت: زمانی که چنین تفسیرهایی درباره چرت زدن رئیس جمهور در کنفرانس‌ها می‌شود احساس ناامیدی می‌کنم، مسئله چنین نیست.

سخنگوی رئیس جمهور زیمبابوه، موگابه را با "نلسون ماندلا" رهبر تاریخی آفریقای جنوبی مقایسه کرد و اظهار داشت که ماندلا هم در پیری نمی‌توانست چشمان خود را باز نگه دارد.

وی در ادامه تاکید کرد که موگابه حتی در اتاق شخصی خود نمی‌تواند چشمانش را در معرض نور قرار دهد.

لازم به ذکر است که موگابه در سنگاپور در حال انجام درمان چشم‌های خود است.

رابرت موگابه متولد 1924 میلادی است. وی از سال 1987 (30 سال پیش) تا کنون رئیس جمهور زیمبابوه است. موگابه پیرترین رئیس جمهور جهان است. او قبل از ان هم به مدت 7 سال نخست وزیر زیمبابوه بود.

وی علی‌رغم پیر بودن قصد دارد در انتخابات آینده زیمبابوه نیز شرکت کند.

حضور دهها ساله موگابه در قدرت انتقادات زیادی را برانگیخته است.
توجیه چرت زدن رئیس جمهور 93 ساله در نشست‌های بین‌المللی: خواب نیست فقط چشمانش را می‌بندد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: