کد خبر: ۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
رییس جمهور در دیدار سرمربی، بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال:
رییس جمهور در دیدار سرمربی، بازیکنان، مربیان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان، گفت: جوانان سرافراز ایران عزیز در تیم ملی فوتبال توانستند با حضور قدرتمندانه در مسابقات و صعود مقتدرانه خود به رقابت‌های جام جهانی روسیه هیجان، غرور و شادی را برای ملت ایران بیافرینند.
 حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز چهارشنبه دراین دیدار با گرامیداشت نوزدهم رمضان و ایام شب‌های قدر، گفت: امروز به نام مولای متقیان، امیرالمؤمنین علی (ع) است که الگوی بزرگ پهلوانی هر قهرمانی برای همه مسلمانان و بویژه ایرانیان می‌باشد.

 روحانی حضرت علی(ع) را همچنین الگوی مروت و مردانگی دانست و خاطر نشان کرد: علی(ع)، همان مرد شجاع و بزرگی که در میدان نبرد و جنگ بی‌نظیر بود و هیچگاه در برابر دشمن پشت نمی‌کرد، بخاطر شاد کردن دل یتیمان با آنها بازی کودکانه می‌کرد و هیچگاه محرومین را از یاد نمی‌برد.

رییس‌ جمهور بازیکنان تیم ملی را قهرمانان محبوب ملت ایران عنوان کرد و گفت: امروز جدای از مسئولیتی که در زمینه ورزش قهرمانی در راستای کسب پیروزی برعهده شما است، عهده‌دار مسئولیت اخلاقی سنگینی نیز در جامعه هستید.

 روحانی با بیان خاطره‌ای از خلبان شهید عباس بابایی و توجه او به محرومین و کمک به مردم فقیر، افزود: علی وار زندگی کردن و یار هم‌نوعان بودن، افتخار بزرگی برای همه ما است.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز در سطح جهان ورزشکاران و هنرمندان با استفاده از جایگاه خود اقدامات خیرخواهانه‌ای برای کمک به گرفتاران و مستمندان انجام می‌دهند، اظهار داشت: ما باید راه زندگی را از امیرالمؤمنین(ع) آموخته و از او انرژی و مدد بگیریم.

 روحانی با اشاره به اینکه ما معتقدیم خداوند سرنوشت مردم را در شب قدر مقدر می‌کند و این به معنای آن است که همه زمان‌ها یکسان نیستند، افزود: سال‌های رشد، تعالی و شکوفایی در زندگی انسان و یک ملت نیز، هرگز تکرار نمی‌شود.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه سرنوشت بسیاری از انسان‌ها در شب قدر تغییر می‌کند، گفت: آن شبی که باعث می‌شود، تصمیم و اراده، ما را در مسیر تغییر سرنوشت قرار دهد، در حقیقت شب قدر است.

روحانی با بیان اینکه ملت ایران همواره در طول سالیان متمادی فوتبال دوست بوده‌اند، گل نخوردن تیم ملی برای هزار دقیقه، صعود قطعی و زودهنگام پیش از پایان رقابت‌های گروهی به جام جهانی و برای دو دوره متوالی را از رکوردهای تیم ملی فوتبال کشورمان در سال‌های اخیر دانست و گفت: مطمئناً تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند باز هم در رقابت‌های جام جهانی مسکو با صعود از مرحله گروهی رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند که باید خود را برای این ثبت تاریخی آماده کنیم و این برای تیم بزرگی که در قاره آسیا حرف اول را می‌زند، شدنی است.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه ورزش به دلیل آنکه برای مردم نشاط و سلامتی آورده و آنها را از معضلات اجتماعی بویژه اعتیاد، دور می‌کند، حائز اهمیت است، اظهار داشت: امروز فوتبال به ورزش عمومی تبدیل شده و همه مردم اعم از زن و مرد و دختر و پسر به این ورزش علاقه دارند.

روحانی گفت:‌ هیجانی که هنگام مسابقه فوتبال در میان مردم وجود دارد، نشان می‌دهد که نگاه مردم به تصمیم و حرکت دقیق بازیکنان است و شما نقش مهمی در شادی و نشاط ملت ایران ایفا می‌کنید.

رییس‌ جمهور تقارن صعود تیم ملی به جام جهانی برزیل در سال 92 پس از انتخابات ریاست جمهوری و نیز صعود به جام جهانی روسیه پس از انتخابات اردیبهشت 96 را زیبا و جالب توجه دانست و گفت: ملت ایران همانطور که پس از انتخابات اردیبهشت‌ماه به خیابان‌ها آمده و خوشحالی کردند، هنگام پیروزی فوتبالیست‌های کشور نیز شاد بودند.

روحانی کسب پیروزی در ورزش‌های قهرمانی بویژه فوتبال را نمود انسجام ملی در سطح جهان دانست و گفت: افتخار در مسابقه فوتبال در کلمه ایران متجلی می‌شود و زمان پیروزی همه گروه‌ها، قومیت‌ها با هم متحد هستند و اینجاست که تبلور وحدت و انسجام ملی نمایان شده و مردم به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

رییس‌ جمهور موفقیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مذاکره با قدرت‌های جهانی و دستیابی به برجام را موجب افتخار ملت ایران دانست و افزود: مردم ایران زمانی که رییس جمهور آنها طرحی را در سازمان ملل تحت عنوان جهان عاری از خشونت و افراط‌گری ارایه کرده و جهان این طرح را به عنوان یک قطعنامه بین‌الللی می‌پذیرد و ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با خشونت معرفی می‌شود، به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

روحانی خودکفایی در تولید گندم، گازوییل و بنزین را باعث افتخار ایرانیان دانست و اظهارداشت: در سال 92 و در آغاز دولت روزانه 6 میلیون لیتر گازوییل به کشور وارد می‌شد اما امروز 13 میلیون لیتر گازوییل صادر می‌کنیم و در حالی که در گذشته واردکننده بنزین بودیم با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس علاوه بر اینکه در آینده در عرصه تولید بنزین به خودکفایی می‌رسیم صادر کننده آن نیز خواهیم بود.

رییس‌ جمهور بهره‌برداری از 11 فاز پارس جنوبی و امکان سبقت گرفتن از قطر در برداشت از منبع مشترک گازی با این کشور را موجب افتخار ایرانیان برشمرد و گفت: ملت ایران زمانی که 4 محموله آثار باستانی ایران که به دیگر کشورها منتقل شده بود، دوباره به کشور بازگشت به ایرانی بودن خود افتخار کردند.

روحانی کمک به مستمندان و فقرا با پرداخت زکات در عید فطر و حضور پرشکوه در اقامه نماز عیدفطر و نیز تکریم عاشورا و امام حسین(ع) را از افتخارات دیگر ملت ایران دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا روزهایی که ایرانی‌ها به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند را به اندازه تمام روزهای سال افزایش دهیم.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه موفقیت‌های ما همواره حاصل تلاش و فداکاری‌های جوانان کشور بوده است، گفت: ما به خوبی می‌دانیم که این افتخاری که در مسابقات مقدماتی جام جهانی حاصل شده، نتیجه روزها، ماه‌ها و سال‌ها زحمت، تلاش و تمرین است.

روحانی با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ سختی‌ها و زحمات فراوانی را برای کشور تحمل کرده و استحقاق شادی و شاد بودن را دارند، گفت: باید تمام تلاش خود را برای شاد کردن ملت ایران بکار بگیریم چرا که این ملت موجب رسیدن به استقلال و آزادی شدند و حق بزرگی بر گردن ما دارند و کوچکترین کار این است که لبخند را به لب‌های آنها بیاوریم تا آنها نیز به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه غیرت ایرانی در میادین مسابقه از بازیکنان تیم ملی دیده می‌شود و همه ملت ایران در آن لحظه دعاگوی شما هستند، خاطر نشان کرد: بازیکنان و اعضای تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی سفیران قدرت نرم ایران هستند، چرا که در آن میدان حرکات و رفتار بازیکنان تیم ملی ایران در پیشگاه و نگاه مردم جهان قرار دارد و زمانی که موفقیت در ورزش توأم با اخلاق اسلامی و ایرانی می شود، افتخارش دو چندان است.

روحانی با بیان اینکه به عنوان نماینده ملت ایران از  طرف 80 میلیون ایرانی این پیروزی را به همه شما تبریک می‌گویم، گفت: دولت با همه توان موظف به حمایت از تیم ملی برای کسب موفقیت‌های بیشتر است.

رییس‌ جمهور همچنین از تلاش‌ها و خدمات سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در مسیر دستیابی به این موفقیت بزرگ تقدیر کرد و گفت: همکاری مربی خارجی با بازیکنان ایرانی یکی از مظاهر کوچک تعامل با دنیا است و نشان می‌دهد که زمانی که با نخبگان دنیا به درستی تعامل کنیم می‌توانیم افتخارات بیشتری بیافرینیم.

در این دیدار مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تلاش های بازیکنان، مربیان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان در راه رسیدن به جام جهانی روسیه، گفت: تیم ملی کنونی فوتبال ایران یکی از بهترین و آماده ترین تیم های تاریخ فوتبال کشور است که در بازی های مقدماتی جام جهانی روسیه، توانسته بیش از هزار دقیقه از دروازه خود محافظت کرده و گل دریافت نکند.

سلطانی فر با بیان اینکه برنامه ریزی و حمایت های خوبی از تیم ملی فوتبال و کادر فنی از سوی دولت و فدراسیون فوتبال کشور صورت گرفته، خاطرنشان کرد: نقشه راه مشخص و مدونی برای فراهم کردن  نیازها و امکانات مورد نیاز تیم ملی ایران در مسیر حضور در جام جهانی روسیه تهیه شده تا بواسطه آن شاهد درخشش فوتبالیست های کشورمان در این مسابقات باشیم.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال کشور نیز گزارشی از روند مسابقات و راه‌یابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی 2018 روسیه و چگونگی حمایت‌ها از این تیم در مسیر کسب این موفقیت، ارایه و از پشتیبانی‌های رییس جمهور و دولت تقدیر کرد.

همچنین کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با دکتر روحانی و با بیان اینکه «پسران ایران در تیم ملی فوتبال بخاطر مردم ایران بار دیگر افتخار راهیابی به جام جهانی آن هم درست بعد از پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری را کسب کردند و من به عنوان عضوی از این خانواده در کنار آنها بودم»، گفت: عشق و شور مردم به فوتبال و وجود استعدادهای فراوان در این کشور، استحقاق حمایت های بیشتر را دارد چرا که اگر این استعدادها را با تعهد ایرانی در هم‌آمیزیم می‌توانیم فوتبال ایران را به جایگاه‌های بالاتر در سطح جهانی برسانیم.

مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران نیز در این دیدار، حمایت‌های دولت و رییس جمهور را مایه دلگرمی بازیکنان تیم ملی فوتبال در مسیر کسب موفقیت دانست و خواستار توجه بیشتر مسئولان و رفع کمبودها و مشکلات موجود برای به دست آوردن پیروزی‌ها و موفقیت‌های بالاتر شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: