کد خبر: ۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
در پی تخلفات انتخاباتی انجام شد؛
معاون حقوقی رئیس‌جمهور می‌گوید: تعداد بسیار زیادی تخلفات رسانه‌ای، تخلفات برخی نیروهای نظامی، انتظامی، ائمه جمعه و جاهای مختلف در انتخابات وجود دارد که دولت بر اساس آنها شکایت کرد.
حجت الاسلام مجید انصاری در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره احضار برخی استانداران به دستگاه قضایی گفت: تعداد محدودی از استانداران، فرمانداران و بخشداران درباره مسائل انتخابات به دستگاه قضایی احضار شدند، دفاع و صحبت کردند، بعضی موارد منع تعقیب خورد و بعضی موارد نیز در دست رسیدگی است. به هر حال اگر موردی خلاف قانون باشد، دستگاه قضایی رسیدگی خواهد کرد.

او با بیان اینکه ما خواهان برخورد یکسان و عادلانه دستگاه قضایی هستیم، افزود: ما نیز مجموعه شکایات خود را به دستگاه قضایی ارسال کردیم چون به طور متقابل تعداد بسیار زیادی تخلفات رسانه ای، تخلفات برخی نیروهای نظامی، انتظامی، ائمه جمعه و جاهای مختلف در انتخابات وجود دارد که دولت براساس آنها شکایت کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور تأکید کرد: مجموعه تخلفات انتخاباتی در قالب شکایت ستاد کاندیداها و ستاد وزارت کشور هم وجود دارد و بعضی هم جنبه جرم عمومی محسوب می شود. مثل استفاده از اموال عمومی توسط برخی نهادها و ارگان ها یا دخالت در انتخابات له یا علیه نامزدها از سوی اشخاص یا دستگاه هایی که برای ورود به این حوزه ممنوع بودند. مجموعه این شکایت‌ها از سوی معاونت حقوقی رئیس جمهور به شورای نگهبان و دستگاه قضایی فرستاده شد. در حال پیگیری هستیم که قوه قضاییه به این موارد رسیدگی دقیق کند.

او ادامه داد: طبق موازین قانونی و براساس تأکیدی که رهبر معظم انقلاب داشتند، باید به مجموعه این تخلفات رسیدگی شود. گرچه تخلفات در روند انتخابات تأثیری نداشت و روند انتخابات سالم بود، اما لازم است با تخلفات برخورد صورت گیرد که در آینده تکرار نشود.

این عضو دولت تدبیر و امید درباره تلاش تخریب کنندگان برای مقابل هم قرار دادن دولت و سپاه گفت: متأسفانه برخی جریانات تخریبگر طی چهار سال گذشته، همواره علیه دولت یا بعضا شخص آقای رئیس جمهور فعال بودند و فعالیتشان را متوقف نکردند و دوباره فصل جدیدی را شروع کردند.

او افزود: سپاه به عنوان یکی از نهادهای نظامی در کنار ارتش و نیروی انتظامی وظایف ذاتی، قانونی و حقوقی دارد و وظایف خود را انجام می دهد. دولت نیز یک قوه بزرگ است. بنابراین تقابل دولت با یک نهاد نظامی اصلا بی معناست و به نظر می رسد این شیطنت های رسانه ای است. بعضا هم ممکن است القائات بیگانه باشد و متأسفانه در داخل هم برخی تکرار می کنند.

انصاری یادآور شد: سپاه به عنوان یک نهاد نظامی که از ابتدای انقلاب بوده و هست، تاکنون نقش بزرگی در کشور ایفا کرده و خواهد کرد. دولت هم طبق قانون در جهت تقویت بنیه دفاعی از همه نیروهای مسلح و نظامی و انتظامی حمایت کرده و این کار را ادامه خواهد داد. در مجموع اساسا این بحث ها انحرافی و مشکوک است که نباید به آنها دامن زده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: