وزیر صمت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.
به دلیل عدم هم‌خوانی تعطیلات آخر هفته ایران با بیش از ۹۰ درصد کشورهای دنیا، ارتباطات تجاری فعالان اقتصادی عملا چهار روز در هفته با دنیا قطع است.
وزیر صمت گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است. همچنین ۸۰۰۰ خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.
یک کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: خودروهای کارکرده بیشتر به یک ابزار تبدیل شده است، به این معنا که هر وقت قیمت خودرو رو به گرانی حرکت می‌کند و عرضه خودرو کم می‌شود، دولت این را دستاویزی قرار می‌دهد که به این وسیله قیمت خودرو در بازار کنترل شود.
سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۸ میلیون دلار کالا به پاکستان صادر شده که بیانگر رشد ۳۹ درصدی است.
رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه وعده‌های وزارت صمت در مورد میزان تولید خودروهای داخلی و واردات خودرو اجرایی نشد، گفت: برخی خودروهای وارداتی ۲۲ هزار دلاری با قیمت ۸۲ هزار دلاری به دست مشتری می‌رسد و در خودروهای داخلی نیز شاهد اختلاف قیمت ۵۰ تا ۸۰ درصدی میان قیمت خودروهای کارخانه‌ای و بازار هستیم.
عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: کشور دچار یک گنگی در زمینه خودروهای برقی است، به این معنا که وزارت صمت علاقمند به واردات خودروهای برقی و تولید آن در داخل است و این موضوع را پیگیری می‌کند؛ اما وزارت نیرو پای کار نیست و می‌گوید برق کافی وجود ندارد؛ بنابراین ساماندهی و تصمیم‌گیری نهایی در این حوزه، نیازمند یک کارگروه ملی با اختیارات بالا است.
مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از تصویب و ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها در هیأت دولت خبر داد و گفت: این مصوبه در راستای حمایت از نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان است.
دکتر حسین چناری/شعار سال ۱۴۰۳ یعنی جهش تولید با مشارکت مردم بار دیگر امر مهم بازاندیشی نظام آموزشی را مطرح و در صدر مسائل کشور قرار می‌دهد چرا که تنها با دانشگاه مهارت‌محور می‌توان گام در این مسیر دشوار و طولانی نهاد. اکنون لازم است دانشگاه به سرعت از مدرک‌محوری به سمت مهارت‌محوری سوق پیدا کند. اصلی‌ترین ماموریت دانشگاههای امروزی مهارت‌محوربودن آنهاست و وقتی دانشگاهها به سمت مهارت‌محوری بروند، کارآفرینی و جهش تولید هم اتفاق خواهد افتاد.
انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۱ درصد افزایش داشته است و بازارهای اصلی این اتحادیه همگی رشد خوبی را ثبت کرده‌اند.
صفحه  از ۷۶۰