شماره دهم فصلنامه بارثاوا ویژه زمستان ۱۴۰۲ و نوروز ۱۴۰۳ با آثاری از نویسندگان شناخته شده و با موضوع روایت تنهایی منتشر شد.
کتاب خاطرات «آل پاچینو» در پاییز پیش رو منتشر خواهد شد.
در نشست «بازآفرینی متون کهن برای نوجوانان» عنوان شد؛
مدیر انتشارات روزگار در این نشست گفت: توجه به ادبیات کلاسیک باید بدون تردید یکی از برنامه‌های ما در آموزش و پرورش باشد. بازنویسی آثار کهن برای این بوده که بگویند به ضرورت زمانه بایستی پاسخ مناسب دهیم. باید بدانیم آثار چگونه بازنویسی شود تا هم بچه‌ها با آثار کلاسیک آشنا شوند و هم صدمه‌ای به آثار وارد نشود؛ یعنی نباید حاشیه‌ها را پررنگ کنیم که اصل فراموش شود.
جواد لگزیان/ در یک نشست صمیمی با شرکت پرشور دوست‌داران مطالعه و علاقمندان کتاب در مشهد جمعه ۱۸ اسفند کتاب جدید منصور ضابطیان رونمایی شد.
جواد لگزیان/ در یک نشست صمیمی با شرکت پرشور دوست‌داران مطالعه و علاقمندان کتاب در مشهد جمعه ۱۸ اسفند کتاب جدید منصور ضابطیان رونمایی شد.
نتایج چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اعلام شد و بر اساس آن نمایندگان کشورمان در هر پنج رشته این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان صاحب رتبه نخست شدند.
وزیر ارشاد:
محمدمهدی اسماعیلی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در مراسم افتتاح رسمی نمایشگاه رسانه‌های ایران با اشاره به تعطیلی ۶ ساله‌ی این رویداد رسانه‌ای، تاکید کرد: خوشحالم که یکی دیگر از امور معطل مانده در حوزه فرهنگ و هنر که وقفه‌ای در برپایی آن اتفاق افتاده بود امروز با حضور اصحاب رسانه بازگشایی می‌شود.
نشست خبری و معرفی نامزدهای هجدهمین جشنواره شعر فجر صبح امروز دوشنبه نهم بهمن در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.
بررسی عناوین ۸۰ کتابخانه از سراسر جهان ۷۰ کتاب را در فهرست اولیه جایزه ادبی دوبلین ۲۰۲۴ جا داد.
ایران اخوان ثالث، همسر مهدی اخوان ثالث درگذشت. پیکر او روز دوشنبه (۱۸ دی) تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
صفحه  از ۶۱