کد خبر: ۱۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰

دوهزار میلیارد تومان تسهیلات دانش‌بنیان تا پایان امسال ارائه شد

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: هدف‌گذاری که این صندوق برای سال ۹۸ انجام داده بود ۱۵۰۰ میلیارد تومان ارایه تسهیلات از منابع این صندوق و ظرفیت بانکی بود که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال، دو هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شود.
علی وحدت روز شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و آغاز به کار دفتر حمایت از نوآوری بانک صادرات در صندوق نوآوری وشکوفایی که با حضور حجت‌الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران  در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه اکنون در ابتدای ماه پنجم سال قرار داریم، پیش بینی ما این است که ارائه ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع صندوق و ظرفیت بانکی کشور برای شرکت‌های دانش‌بنیان زودتر از موعد محقق شود.

وی اظهارداشت: با اینکه ابتدای سال است؛ این کار را انجام می‌دهیم اما تا پایان سال امکان فراهم کردن دوهزار میلیارد تومان تسهیلات با کمک بانک‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان دیده شده و یکی از بانک‌هایی که در این زمینه روی آن حساب کرده‌ایم، بانک صادرات است.

وحدت افزود: طی برنامه‌ریزی‌های صندوق نوآوری و شکوفایی تا پایان ماه ششم، عملکرد بانک‌ها در رابطه با صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار رییس جمهوری قرار داده می‌شود و فعالیت‌های آنها به اطلاع وزیر اقتصاد و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهد رسید.

وی یادآورشد: از شروع فعالیت ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیانی که اکنون در کشور فعال هستند نزدیک ۶ سال می‌گذرد، از آن جوان‌تر فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی است که از سال ۹۳ کار خود را آغاز کرده و با توجه به حساسیت رییس جمهور و حاکمیت به بحث شرکت‌های دانش‌بنیان، تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی و راه‌اندازی آن برای حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق افتاده است.

وحدت اظهار داشت: چون در نظام تامین مالی جاری کشور ممکن است هم به دلیل اینکه در نظام مالی آمادگی وجود ندارد و هم اینکه در شرکت‌های دانش بنیان این آمادگی به دلیل تازه بودن اکوسیستم فناوری  وجود ندارد از این رو نتوانند با هم خوب کار کنند و نظام مالی جاری کشور نتواند منابع مالی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها را تامین کند، بنابراین صندوق نوآورری و شکوفایی شکل گرفت.

وحدت افزود: صندوق در بخش‌های مختلف سعی می‌کند از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تامین مالی، تضامین، تسهیلات و کمک‌های بلاعوض کمک کند و یک نگاهمان این است شرکت‌هایی که از یک حدی بزرگ‌تر شده و اقتصاد آنها نیز بزرگ‌تر می شود به تدریج بتوانند با نظام مالی کشور کار کنند.

وی گفت: از طرفی هم اعتقاد داریم که در نظام بانکی کشور تعامل و آشنا شدن با پروژه‌ها و شرکت‌ها جذابیت دارد و این حوزه فرصت خوبی است که بانک‌ها با این حوزه بیشتر آشنا شوند، بانک صادرات که یکی از بانک‌های خوش نام و کارآفرین است، امیدواریم در این حوزه نیز به اتفاق نظر مدیریت عامل بانک اتفاقات خوبی با سرعت بیشتری پیش آید.
نظرات بینندگان