با حضور معاون رئیس‌جمهور؛
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی ساخت موتورهای ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافتند و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست‌جمهوری از آن رونمایی شد.
به دنبال برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در روزهای پنچ شنبه و جمعه و ایجاد سوالاتی درباره وضعیت اینترنت هنگام برگزاری کنکور، رئیس سازمان سنجش کرد که اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود؛ مسئله ای که رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات هم به آن اشاره و اعلام کرد در مقابل قطع اینترنت برای کنکور ایستاده اند.
یک دادگاه عالی در برزیل تا روز جمعه به پلتفرم ایکس مهلت داده توضیح دهد چرا به طور کامل از دستورات برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری پیروی نکرده است.
پژوهشگران ام آی تی و دانشگاه واشنگتن یک مدل هوش مصنوعی توسعه داده اند که می تواند به طور دقیق حرکات فرد یا ماشین را پیش بینی کند.
اندروید ۱۵ با ویژگی هوشمند جدیدی برای کنترل سلامتی حافظه ذخیره موبایل به بازار می آید و به کاربر هشدار می دهد در معرض از دست دادن فایل های ذخیره شده یا فضای ذخیره سازی است.
وزارت کشور پاکستان اعلام کرد به دلایل امنیتی از زمان برگزاری انتخابات در فوریه ۲۰۲۴ میلادی دسترسی به پلتفرم ایکس را مسدود کرده است.
هرچند آیفون SE4 احتمالا به زودی عرضه نخواهد شد اما گزارش ها از ویژگی های احتمالی دستگاه حاکی آن است که موبایل مذکور عناصری از چند آیفون دیگر را در خود خواهد داشت.
چین نسل جدید شبکه اینترنت موبایل نسل پنجم به نام ۵.۵G را توسعه داده و قرار است یک شرکت مخابراتی دولتی تاپایان سال میلادی آن را در بیش از ۳۰۰ شهر این کشور ارائه کند.
چت بات هوش مصنوعی xAI که توسط ایلان ماسک بنیانگذاری شده و رقیبی برای چت جی پی تی شرکت اوپن ای آی به حساب می آید،نخستین نسخه از «گورک»(Gork) را معرفی کرده که قادر به پردازش اطلاعات بصری است.
اسپیس ایکس رکورد استفاده دوباره از یک موشک را شکست و طی یک عملیات پرتاب، بوستر اول موشک برای بیستمین بار به فضا پرتاب شد و دوباره روی زمین فرود آمد.
صفحه  از ۳۰۳