کد خبر: ۱۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

رونمایی ۸ طرح دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی سهند

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از هشت طرح دانش بنیان، چهار طرح به صورت حقیقی و چهار طرح به صورت مجازی در دانشگاه صنعتی سهند رونمایی شد.
 سامانه ADM یکی از طرح‌های رونمایی شده است که این سامانه برای اولین بار در کشور در راستای دستیابی به مدیریت سبز توسط متخصصان یک شرکت مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند تبریز طراحی و رونمایی می‌شود.

 این طرح که پس از طی مراحل پایلوت و آزمایشی آماده بهره‌برداری شده است، با ایجاد بستری برای مراجعه کنندگان و مخاطبان سازمان‌ها، شرکت‌های خصوصی و دولتی اطلاعات مورد نظر آن‌ها را بدون نیاز به نسخه‌های چاپی و بدون نیاز به اینترنت ارائه می‌دهد.

سامانه تصفیه آب خاکستری از دیگر طرح‌های رونمایی شده است که برای تصفیه آب‌های خاکستری تولیدی در منازل، کارواش‌ها، سنگبری‌ها، قالیشویی‌ها و غیره با استفاده از غشاهای سرامیکی نانو ساختار تولید شده در شرکت دانش پژوهان صنعت طراحی و تولید شده است.

استفاده از روش غشایی برای گندزدایی کامل محصول، قابلیت تصفیه آب با ظرفیت بالا در حجم کم و صرفه‌جویی تا بیش از ۷۰ درصد در مصرف آب از جمله مزایای استفاده از سامانه تصفیه آب خاکستری به شمار می‌آیند.

در این آیین ظروف کشت هوشمند نیز رونمایی شد که محصولی محوری در رشته پزشکی بازساختی و مهندسی بافت محسوب می‌شود که برای شبیه ستیزی اندام‌های طبیعی بدن در محیطی مصنوعی، ترمیم و بازسازی اندام‌های برون پوستی و درون پوستی و یا بافت‌هایی که دچار نقص شده‌اند، استفاده می‌شود.

این فناوری برای اولین بار توسط یک شرکت آمریکایی طراحی شده بود و اکنون نیز در انحصار این شرکت است، قیمت یک پک شش تایی از این محصول حدود ۸۰۰ یورو است.

نظرات بینندگان