کد خبر: ۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
معاون توسعه مدیریت آموزش و پرورش مطرح کرد:

اسکان نوروزی بیش از ۱ میلیون خانواده در مراکز اقامتی آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت آموزش و پرورش از اقامت بیش از ۱ میلیون خانواده در مراکز اسکان آموزش و پرورش در ایام نوروز خبر داد.
اسکان نوروزی بیش از ۱ میلیون خانواده در مراکز اقامتی آموزش و پرورش

سیدمحمد بطحایی در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: در ایام نوروز عمده پذیرایی از فرهنگیان عزیز و افرادی که در شرایط اضطراری قرار داشتند در مدارس و واحدهای اقامتی آموزش و پرورش انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۸۱ پایگاه اسکان در سال جاری وظیفه پذیرش مسافر را داشتند، گفت: ۱۱ هزار و ۳۰۰ مدرسه با ۴ سطح کیفیت خدمات به مسافران خدمت‌رسانی کردند. کلاس‌های ویژه ما با برخورداری از تلویزیون، یخچال و فرش با هزینه هر شب ۲۵ هزار تومان و کلاس‌های سطح الف ۳۰ درصد مسافران میهمان مراکز آموزش و پرورش را در خود جای دادند و کلاس‌های نوع ب و ج نیز که معمولا در شرایط اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرند به ارائه خدمات پرداختند.

معاون توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش ۲۰۰ مرکز رفاهی با ظرفیت ۲۴ هزار طرح و همچنین اردوگاه، پردیس و خوابگاه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را نیز برای خدمت‌دهی به مسافران در اختیار دارند که در نوروز امسال ۱۳ میلیون نفر در ایران از این مراکز استفاده کرده‌اند و بالغ بر یک میلیون خانواده در مراکز اقامت آموزش و پرورش اسکان گزیدند.

وی با بیان اینکه امسال با وضعیت جوی ویژه‌ای در ایام نوروز روبرو بودیم گفت: استفاده از ظرفیت‌های اقامتی ما ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و خدمات‌دهی ما از دو جنبه تحت پوشش بیمه حوادث قرار دادن همه مسافران نوروزی و پذیرش مسافر از طریق سامانه‌های موجود در پایگاه نسبت به سال‌های گذشته تفاوت داشت.

بطحایی افزود: هر چند که امسال با رضایت نسبی بیشتری روبرو بودیم اما این مسئله به این معنا نیست که امکانات موجود در خور شأن معلمان است و باید توجه داشته باشیم که وظیفه آموزش و پرورش تجهیز کردن کلاس‌ها برای مسافران نیست. امیدواریم در سال آینده با توسعه کیفیت در این مراکز اقدامات مؤثرتری را انجام دهیم.
نظرات بینندگان