کد خبر: ۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
سرپرست شبکه یک با اعلام برنامه‌های جدید عنوان کرد

عقب‌گرد سریال‌ها و پیشرفت برنامه‌های ترکیبی در نوروز 95

سرپرست شبکه یک با اعلام برنامه‌های جدید این شبکه در سال جدید و تغییر برخی برنامه‌های گذشته، درباره برنامه‌های نوروز امسال تلویزیون هم اظهارنظر کرد.
محسن شریعت‌پناهی در پاسخ به اینکه برای جذاب‌تر کردن برنامه‌های شبکه یک در سال جدید چه برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفته است؟ خاطرنشان کرد: در سال جدید در بخشی از این برنامه‌ها که جزو برنامه‌های روتین ما هستند، به دنبال یکسری تغییرات در محتوا و ساختار برای هر چه جذاب‌تر شدن هستیم؛ به عنوان مثال برنامه «صبح بخیر ایران» و «خانواده یک» قرار است به روال سابقه خود ادامه دهند اما با این تفاوت که یکسری مجریان جدید به برنامه «صبح بخیر ایران» اضافه می‌شوند؛ بنابراین علاوه بر حضور مجریان جدید در «صبح بخیر ایران»، این برنامه کمی تغییرات محتوایی هم خواهد داشت و به‌زودی پخش می‌شود.

او ادامه داد: «خانواده یک» هم از جمله برنامه‌هایی است که طی این مدت به بلوغ مورد نظر خود رسیده است اما قرار است یکسری مجریان جدید به برنامه اضافه شوند. مسابقه «دستپخت» هم که جزو پربیننده‌ترین برنامه‌های نوروز در شبکه یک محسوب شد، با توجه به مخاطب خوبی که داشت قرار است از این پس به جای اینکه سه روز در هفته، پنج روز در هفته از یکشنبه تا پنج‌شنبه هر روز پخش شود.

شریعت‌پناهی همچنین از ادامه همکاری عموهای فیتیله‌ای با گروه خانواده شبکه اول خبر داد و گفت: برنامه عموهای فیتیله‌ای در ایام نوروز، جزو سه برنامه پرمخاطب نوروز شبکه اول بود. در حال هماهنگی هستیم تا یک برنامه کاملا نمایشی 30 دقیقه‌ای برای بعد از ماه مبارک رمضان تدارک ببینیم. در حال حاضر نگارش و کارهای محتوایی این برنامه در حال انجام است.

وی همچنین با معرفی دیگر برنامه‌های جدید شبکه اول در سال جدید توضیح داد: برنامه «خاطره» که بعد از چندین سال در ایام نوروز به شبکه اول بازگشت، قرار است از این پس دو روز در هفته به روی آنتن برود. برنامه‌ای با عنوان «امروز هنوز تموم نشده» که دو سال پیش از شبکه یک پخش می‌شد نیز قرار است مجددا با یک تعریف جدید احیا شود. این برنامه هم تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه آماده پخش خواهد شد. همچنین ما یک طنز آیتمی با عنوان «سوء‌تفاهم» با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر ضبط کردیم که اکنون آماده پخش است. برنامه‌های دیگری چون «پایش» و «ثریا» هم که پخششان بعد از نوروز شروع شده و اکنون روی آنتن هستند، از هفته اول اردیبهشت‌ ماه قرار است با شیوه‌ و یکسری تعاریف جدید روی آنتن بروند. برنامه اقتصادی «حرف حساب» هم که جزو پرمخاطب‌ترین برنامه‌های شبکه اول محسوب شد، از اردیبهشت‌ به روی آنتن خواهد رفت.

سرپرست شبکه یک سیما سپس به معرفی برنامه‌های ماه رمضان شبکه یک پرداخت و گفت:‌ باید ببینیم ماه مبارک رمضان اجازه چه برنامه‌هایی به ما می‌دهند تا نسبت به تولید و پخش آنها اقدام کنیم. ما فعلا برای برنامه ویژه افطارمان برنامه‌ریزی انجام ندادیم اما در تدارک برنامه ویژه سحر به تهیه‌کنندگی داود نجفی هستیم که هنوز مجری آن قطعی نشده است.

او درباره مجموعه تلویزیونی ماه رمضان هم گفت: پخش سریال «سنگ پا» به کارگردانی سیروس مقدم در رمضان هنوز به طور قطع مشخص نیست؛ چراکه این مجموعه در حال نگارش است و هنوز تولید نشده است؛ ضمن اینکه در زمینه پخش سریال‌ها، اداره کل نمایشی سیما باید تصمیم بگیرد. از طرفی با توجه به اینکه زمان اذان ساعت 20 و 45 دقیقه است و مسلما شبکه یک از ساعت 21 الی 22 هم اخبار پخش می‌کند، بنابراین اینکه چند شبکه سریال داشته باشد، جزو تصمیمات صداوسیماست و احتمال دارد تعداد شبکه‌ها کم شود. یک ماه باقی مانده به ماه مبارک رمضان، تمام این برنامه‌ریزی‌ها به قطعیت می‌رسد.

شریعت‌پناهی در ادامه درباره‌ی برنامه‌های نوروز تلویزیون و اینکه نظرش درباره‌ی نقدهایی که به برنامه‌های تلویزیون در نوروزی که گذشت می‌شود، چیست؟ اظهار کرد: نظر شخصی‌ام این است که همه تلویزیون نمایش نیست. در زمینه نقد برنامه‌های نوروز هم حرف و حدیث‌های مختلفی وجود دارد که به عنوان مثال گفته می‌شود فلان برنامه پرمخاطب و یا کم مخاطب بوده است. در بخش سریال‌سازی در مقوله طنز انتظار می‌رفت شبکه یک مثل هر سال سریال «پایتخت» را داشته باشد اما یکسری برنامه‌ریزی‌هایی در همه شبکه‌ها صورت گرفت و به نظرم مزیت سریال‌های امسال تلویزیون این بود که حداقل حاشیه نداشت و اخلاق‌گرا و آموزنده بود اما در کنارش ما نباید ذائقه مخاطب را از دست بدهیم.

وی تصریح کرد: قبول دارم که برنامه‌های نمایشی ما به لحاظ ترکیبی، امسال چند قدم عقب‌تر نسبت به سال‌های گذشته بودند و در عین حال برنامه‌های ترکیبی نسبت به گذشته بهتر بود. سازمان صداوسیما هم به این نتیجه رسیده است که روی برنامه‌های ترکیبی سرمایه‌گذاری بیشتری انجام بدهد و امیدواریم که تا ماه مبارک رمضان حتما این اتفاق بیفتد؛ چراکه این اتفاق جزو سیاست‌های سازمان صداوسیماست. به نظرم در مجموع نوروز امسال برنامه‌های ترکیبی سیما برنامه‌های خوبی بودند، البته نقاط ضعفی هم داشتند که امیدوارم حل شود.

سرپرست شبکه اول در پایان نظرش را درباره برنامه «دورهمی» اینگونه ارائه داد: در کنار همه این اتفاقات، سازمان صداوسیما ساختارهای جدیدی در نوروز امسال مثل برنامه «دورهمی» را تجربه کرد که به نظرم تجربه خوبی هم بود اما باید تمهیداتی اندیشیده شود که به لحاظ محتوایی و ساختاری در برنامه‌ها حاشیه ایجاد نشود.
نظرات بینندگان