کد خبر: ۴۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

عصر دل‌انگیز ژاپنی در شهر کتاب مشهد

جواد لگزیان/ در یک نشست صمیمی با شرکت پرشور دوست‌داران مطالعه و علاقمندان کتاب در مشهد جمعه ۱۸ اسفند کتاب جدید منصور ضابطیان رونمایی شد.
به گزارش قلم نیوز, کتاب «دو دستی» جدیدترین سفرنامه‌ی منصور ضابطیان است که نوشته‌ها و عکس‌های سفر او به ژاپن را در بر گرفته و به همت نشر مون به چاپ رسیده است.

ضابطیان در جریان این گردهمایی دوستانه با اظهار خوشحالی بسیار از حضور در شهر باصفای مشهد از تمیزی و بهداشت بی‌نظیر کوچه و خیابان و شهر و روستا در ژاپن و کار و تلاش مردم این کشور سخن گفت و اشاره‌ای به پایین بودن حقوق مردم سخت‌کوش ژاپن هم داشت. این گردشگر و نویسنده خوشنام و دوست‌داشتنی در ادامه صحبت‌های خود از سفر به عنوان رویدادی یاد کرد که می‌تواند انسان را اهل مدارا و دوستی کند و به او بردباری و آشتی بیاموزد. در فرازی جالب از سخنان خود ضابطیان در بزرگداشت مقام زن از تلاش و از خود گذشتگی زنان خانه‌دار یاد کرد و از شرکت‌کنندگان خواست این زنان از خود گذشته و بامحبت را تشویق کنند.

 روخوانی کتاب، پرسش و پاسخ صمیمی با علاقمندان، مراسم جالب رونمایی و امضا و عکسهای یادگاری با شیفتگان کتاب و فرهنگ بخشهای دیگر این برنامه به یاد ماندنی بود که با استقبال شایان مخاطبان روبرو شد و عصری دل‌انگیز سرشار از روشنایی و آگاهی را به همگان بخشید.
نظرات بینندگان