کد خبر: ۴۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
احسان حدادی:

دوومیدانی عملکرد معمولی داشت

نایب قهرمان المپیک لندن گفت: دوومیدانی ایران در سالی که گذشت عملکرد معمولی داشت و ورزشکاران این رشته در حد توقع فدراسیون ظاهر شدند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر؛احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن درخصوص شرایط دوومیدانی در سالی که گذشت اظهار داشت: ۱۴۰۲ سال خوبی برای من بود. دو اتفاق تلخ و شیرین را در کنار هم تجربه کردم. در جریان بازیهای آسیایی بعد از ۲۰ سال زحمت و تلاش در دوومیدانی از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کردم که واقعا برایم تلخ بود چون تمام آن زحمت‌ها و خاطرات همه به زیر خاک رفت. از طرفی این خداحافظی شیرین هم بود چون همراه با مدال بازیهای آسیایی بود. خوشحالم که در اخرین مسابقه ای که حضور داشتم موفق شدم با دست پر از آن رویداد به کشورم بازگردم.

حق دوومیدانی ۲ مدال نبود

وی ادامه داد: برای دوومیدانی هم به اعتقاد من همه چیز معمولی پیش رفت. چون کلا دوومیدانی یک برنامه روتین داشت که بر اساس همان برنامه هم جلو رفت. در جریان تمام مسابقاتی که برگزار شد ملی پوشان ما نهایتا یک و یا دو مدال کسب کردند که به نظرم با توقع فدراسیون همخوانی داشت. البته من همچنان معتقد هستم که دوومیدانی با توجه به پتانسیل خوبی که دارد عملکردی بهتر از این را می توانست در سال ۱۴۰۲ به ثبت برساند. در بازیهای آسیایی ما حداقل توان کسب ۱۰ مدال را داشتیم اما در نهایت فقط ۲ مدال به دوومیدانی ایران رسید.

ملی پوش سابق دوومیدانی ایران در ادامه با اشاره به برنامه‌های جدیدش در سال ۱۴۰۳ گفت: از سال ۲۰۱۸ در حال نوشتن کتابم هستم. بخشی از این کتاب توسط خودم به نگارش درآمده و در حال حاضر کارهای ویرایش آن انجام می‌شود. هدفم از نگارش کتاب این بود که تجربیات و اتفاقاتی که در این دو دهه فعالیت در ورزش ایران و دوومیدانی دیدم را در اختیار جوان‌ترها بگذارم.

حدادی با بیان اینکه در انتخابات ریاست فدراسیون هم شرکت کردم، ادامه داد: حضور در انتخابات یک وظیفه اجتماعی بود. برای منی که سالها هزینه شده است، تمرین کردم و در مسابقات مختلف بودم احساس مسئولیت داشتم تا بتوانم از این تجربیاتی که اندوختم برای دوومیدانی کشورمان در جایی خرج کنم. برای دوومیدانی برنامه‌های زیادی دارم که یکی از آنها استفاده از تجربه بزرگان این رشته است. پیشکسوتانی که واقعا دلسوز این رشته هستند. امیدوارم بتوانیم روزی کنار هم برای رشد دوباره این رشته مادر گام‌های خوبی را برداریم.

تلاش‌های شبانه روزی من منجر به مدال المپیک شد

پرافتخارترین دوومیدانی کار ایران در بازیهای آسیایی در مورد آخرین وضعیت دونده‌های ایرانی برای کسب سهمیه المپیک پاریس گفت: آن زمانی که من موفق شدم مدال بازیهای المپیک را بگیریم واقعا تلاش های زیادی از چند سال قبل از اعزام به المپیک ۲۰۱۲ انجام شد. تمرینات شبانه روزی خودم و زحمت‌های زیاد کفاشیان در نهایت منجر به آن اتفاق شیرین در المپیک لندن شد. امیدوارم مجددا دوومیدانی ایران در المپیک‌های آتی روی سکوی برود و با دست پر از این مسابقات برگردد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر از نظر تعداد سهمیه ما شرایط جالبی نداریم اما هنوز فرصت کافی است و با نگاه به عملکرد ملی پوشان در چند رویداد اخیر این امیدواری وجود دارد که تعداد سهمیه‌های دوومیدانی ایران در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس افزایش یابد.
نظرات بینندگان