کد خبر: ۴۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲

نوشیدن چای کامبوچا می تواند به کاهش چربی کمک کند

تحقیقات وجود پروبیوتیک های موجود در کامبوچا را با کاهش تجمع چربی در بدن مرتبط دانسته اند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از مدیکال نیوز، سطوح بالای تری گلیسیرید در بدن با افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است.

تغییرات سبک زندگی سالم مانند ورزش منظم، کاهش وزن، عدم مصرف الکل و داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید کمک کند.

محققان دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل می‌گویند که نوشیدن چای کامبوچا ممکن است به کاهش تجمع چربی و کاهش سطح تری گلیسیرید کمک کند.

هنگامی که یک فرد چربی زیادی در بدنش ذخیره می‌شود، به ویژه‌تری گلیسیرید، می‌تواند خطر ابتلاء به چندین بیماری از جمله بیماری‌های قلبی عروقی مانند تصلب شرایین، سکته مغزی و نارسایی قلبی در او افزایش یابد.

سطوح بالای تری گلیسیرید در بدن همچنین با افزایش خطر التهاب حاد در لوزالمعده مرتبط است که ممکن است خطر بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک را افزایش دهد.

به گفته «راب داون»، نویسنده اصلی این مطالعه، «کشف راه‌های جدید برای کاهش تجمع چربی و کاهش تری گلیسیرید مهم است زیرا بیماری‌های مدرن از جمله دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی از جمله عوامل اصلی مرگ زودرس هستند.»

داون توضیح داد: «این بیماری‌ها در دسته سندرم‌های متابولیک قرار می‌گیرند، که اغلب با اختلال در تنظیم هموستاز لیپیدها همراه است که منجر به افزایش تری گلیسیرید پلاسما، افزایش فشار خون و چاقی می‌شود.»

برای این مطالعه، داون و تیمش بر روی چای کامبوچا به عنوان راهی بالقوه برای کاهش سطح تری گلیسیرید تمرکز کردند.

این نوشیدنی باستانی که ریشه در طب سنتی شرقی دارد، از اوایل قرن گذشته شاهد افزایش محبوبیت مداوم بوده است. چای کامبوچا یک نوشیدنی تخمیر شده است که از چای سیاه و کشت باکتری و مخمر تهیه می‌شود. افزودن باکتری و مخمر نیز آن را به یک نوشیدنی پروبیوتیک تبدیل می‌کند.

مطالعات حیوانی و انسانی در مقیاس کوچک نشان می‌دهد که کامبوچا ممکن است در درمان چندین بیماری از جمله دیابت، بیماری کبد و سلامت روده مفید باشد.

سایر تحقیقات حیوانی و پیش بالینی نشان داده است که کامبوچا ممکن است به جنبه‌های مختلف سلامت قلبی عروقی مانند کاهش سطح کلسترول و فشار خون بالا کمک کند.

توجه به این نکته مهم است که تحقیقات گذشته نشان می‌دهد که برخی از افراد ممکن است در هنگام نوشیدن کامبوچا عوارض جانبی از جمله ضربان قلب سریع یا سوزش سر دل را به دلیل کافئین اضافی از نوشیدنی تجربه کنند.

داون و تیمش از طریق مدل کرم کشف کردند حیواناتی که رژیم غذایی شامل میکروب‌های پروبیوتیک موجود در چای کامبوچا را مصرف می‌کردند، کاهش تجمع چربی و کاهش سطح تری گلیسیرید را تجربه کردند.

این یافته‌ها بسیار مهم هستند زیرا با مزایای ظاهری چای کامبوچا برای سلامتی انسان، که شامل محافظت در برابر بیماری‌های متابولیک، بهبود عملکرد کبد و کاهش تجمع چربی است، همخوانی دارد.
نظرات بینندگان