کد خبر: ۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

در دولت روحاني؛ قفل داشگاه ها باز شد



  بعد از روي كار آمدن دولت تدبير در كشور و با تاخير قابل توجهي در استان خراسان رضوي نسيم تدبير و اميد بر دانشگاه هاي استان شروع به وزيدن گرفت و دانشگاه هاي اين استان يكي پس از ديگري مديران كاربلد، متخصص، با سابقه، علمي و توانمدي رو بر خود ديدن. دانشگاه فردوسي مشهد با دكتر محمد كافي، دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي با دكتر عباس شيخ الاسلامي، دانشگاه پيام نور خراسان رضوي با دكتر محمد علي داوريار، دانشگاه جامع علمي كاربردي با دكتر محمد جواد سلجوقي و دانشگاه علوم پزشكي با دكتر مصطفي محرابي بهار.
ايجاد شبكه جامع دانشگاهي و مراكز علم و فناوري استان خراسان رضوي با حمايت استاندار در جهت هم گرايي و هم افزايي دانشگاه هاي استان، رشد تشكيل تشكل هاي سياسي دانشگاهي و حضور فعالان سياسي- فرهنگي- اجتماعي و اقتصادي در فضاي دانشگاه، افزايش سطح علمي دانشگاه ها و رشد رشته هاي تحصيلات تكميلي، افزايش سطح فرهنگي دانشگاه ها با تقويت معاونت فرهنگي، انجام پروژه هاي عمراني اعم از ساخت خوابگاه ها و ساختمان هاي اداري و علمي تنها قسمتي از فعاليت هاي اين دانشگاه ها در دوره سه ساله مديريت تدبير و اميد در خراسان رضوي است. هرچند تغيير مديريت برخي از دانشگاه ها با تاخير زياد همراه بود و شايد نگران كننده اما در همين زمان كم در مديريت هاي جديد مي شود تغييرات محسوس و ارزشمندي را احساس كرد. 
به طور مثال و براي نمونه مي توان گفت بدون ترديد  در هيچ دوره اي از حيات دانشگاه آزاد اسلامي و پيام نور خراسان رضوي اين سطح از فضاي آزاد و فعال دانشجويي را تاكنون تجربه نكرده و از اين جهت بايد گفت كليد دولت به خوبي در قفل بسته دانشگاه ها چرخيده است و مشكلات به جا مانده از گذشته حل شده و در مسير پيشرفت و توسعه قرار گرفته است.
منبع:روزنامه ایران
نظرات بینندگان