کد خبر: ۴۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو:
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه سیستم سیگنالینگ نقش بسزایی در تردد ایمن قطارها برعهده دارد و تضمین‌کننده سیر ایمن، با حداقل سرفاصله زمانی در مترو است، گفت: با همت و تلاش همکاران بخش مهندسی، گام‌های بزرگی در جهت خودکفایی در این بخش برداشته شده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا,  بنابر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی افزود: سیستم سیگنالینگ خطوط ۱، ۲ و ۷ توسط شرکت بمباردیر نصب و راه‌اندازی شده بود و به دلیل عدم همکاری آن شرکت در تأمین قطعات یدکی، به‌خصوص در بخش مدارات راه و ATPها که یکی از پرمصرف‌ترین قطعات در بخش علائم محسوب می‌شود، متروی تهران با چالش روبرو شده بود.

وی افزود: با اتکا به توان داخلی و همت و تلاش همکاران در رابطه با سیگنالینگ درون‌شهری این خطوط در بخش مدارات، حدود ۳۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال آینده در این بخش به ۸۰ درصد خودکفایی دست یابیم.

درستی گفت: برخی از قطعات در سال‌های اخیر بومی‌سازی شده بود. امسال نیز با تلاش همکاران بخش مهندسی، امکان‌سنجی و تولید نمونه آزمایشی اغلب قطعات در این بخش انجام شد و با کمک دانشگاه در آینده نزدیک شاهد تولید صنعتی قطعات مدارات راه بمباردیر خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه سیگنالینگ خطوط ۳، ۴ و ۶ مترو تهران ۱۰۰ درصد ایرانی بوده و ۳۳ رام قطار با ATP On-board مهارانی فعال است، افزود: با تلاش‌های انجام شده، موفق به بومی‌سازی ۳۰ درصد از قطعات ATP On-board قطارهای بمباردیر که (۱۳۸ رام قطار) فعال هستند، شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در ادامه به خودکفایی ۹۰ درصدی مترو تهران در بخش سیگنالینگ خط ۵ متروی تهران اشاره کرد و گفت: توانسته‌ایم مدارات راه خط ۵ را به‌طور کامل بومی‌سازی کنیم. همچنین کابل‌های سیگنالینگ خاص این خط را با توجه به مشخصات فنی که در دسته کابل‌های تخصصی قرار می‌گیرد، بومی‌سازی کرده‌ایم و امسال بعد از انجام تست‌های موفقیت‌آمیز، تعویض بخشی از آن کابل‌ها در خط ۵ آغاز شده است.

درستی در رابطه با ATP On-board لوکوموتیوهای خط ۵ مترو تهران و حومه نیز از خودکفایی ۳۰ درصدی خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر کارها طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش برود، تا سال آینده در این بخش نیز به خودکفایی ۹۰ درصدی خواهیم رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: